|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۱۹۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
الکساندر در دیدار با ما از شناسایی تحرکاتی توسط دولت روسیه از درون تشکیلات نیروهای مسلح ترکیه در راستای تلاش برای کودتا خبر داد و بلافاصله ما از او خواستیم تا این اخبار را در دیدار با مقامات دولتی به اطلاع آنها برساند.
  دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: یک روز قبل از کودتای 15 جولای 2016 ترکیه، اطلاعاتی مبنی بر وجود تحرکاتی درون ارتش ترکیه در راستای تلاش برای کودتا به رجب طیب اردوغان و مشاوران وی منتقل شده بود.

 به نقل از وبسایت خبری هالک تی.وی، پرینچک در مصاحبه با خبرنگار احوال نیوز اظهار کرد: الکساندر دوغین سیاستمدار و اندیشمند مشهور روسی 2 روز پیش از کودتای 15 جولای 2016 به دعوت ما به ترکیه آمد و دیدارهایی نیز با بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه، ملیح گوکچک شهردار سابق آنکارا و بعضی از مشاوران اردوغان برگزار کرد.

وی بیان کرد: الکساندر در دیدار با ما از شناسایی تحرکاتی توسط دولت روسیه از درون تشکیلات نیروهای مسلح ترکیه در راستای تلاش برای کودتا خبر داد و بلافاصله ما از او خواستیم تا این اخبار را در دیدار با مقامات دولتی به اطلاع آنها برساند.

پرینچک مدعی شد: پس از دیدار دوغین با مقامات عالی دولت، در 14 جولای 2016 مجددا با وی دیداری برگزار کردم و او به من گفت که اطلاعات دریافتی توسط دولت روسیه از درون تشکیلات ارتش مبنی بر تلاش برای کودتا را به ملیح گوکچک و مشاوران رییس جمهوری ترکیه منتقل کردم.
به گزارش ایرنا، ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.

در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین