کد خبر: ۱۹۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۰
برقراری ارتباطات مشترک حوزه خدمات اضطراری در هنگام سوانح طبیعی به ویژه زلزله موضوع نشست مشترک مدیران فنی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، مبین نت و های وب با مدیران شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران و فناوری ارتباطات بود.
جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران گفت: ۳۶ دکل مخابراتی خودایستا با هدف تامین ارتباطات پایدار در هنگام حوادث و سوانح در پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران نصب می‌شود.

برقراری ارتباطات مشترک حوزه خدمات اضطراری در هنگام سوانح طبیعی به ویژه زلزله موضوع نشست مشترک مدیران فنی اپراتورهای همراه اول، ایرانسل، رایتل، مبین نت و های وب با مدیران شهرداری تهران در حوزه مدیریت بحران و فناوری ارتباطات بود.

احمد صادقی، جانشین شهردار در شورای هماهنگی مدیریت بحران به اهمیت تامین ارتباطات پایدار در شرایط وقوع بحران‌های طبیعی اشاره کرد و گفت: تامین ارتباطات از ارکان مدیریت بحران به شمار می‌آید و با توجه به اینکه در سوانح طبیعی ممکن است بخشی از زیرساخت‌های ارتباطات آسیب ببیند و یا با ترافیک بالا عملا از مدار خارج شود، بنابراین باید زیرساخت‌های مناسب ویژه ارتباطات مدیریت بحران از هم اکنون پیش بینی و تامین شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه پایگاه‌های مدیریت بحران مکان‌های مناسبی برای استقرار دکل‌های مخابراتی خودایستا به شمار می‌آید، گفت: بنابراین در مرحله نخست ۳۶ دکل مخابراتی خودایستا در این پایگاه‌ها نصب می‌شود و با همکاری اپراتورها و سازمان ارتباط مشترک شهر بخش قابل توجهی از نیازهای ارتباط مخابراتی در زمان بحران تامین خواهد شد.

در این نشست همچنین اعلام شد که ۷۱ نقطه برای راه اندازی اولیه ارتباطات پایدار در زمان بحران و نیز استقرار شبکه شتاب نگاری، سامانه پایش تصویری شهر، سامانه هشدار سریع زمین لرزه و سیستم‌های اطلاع رسانی میان سازمان‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران شناسایی شده و با همکاری مشترک سازمان ارتباط مشترک شهر و اپراتورهای مخابراتی فاز نخست در ۳۶ نقطه دکل خود ایستا در ۲۲ منطقه تهران نصب می‌شود و به این ترتیب مدیریت بحران پایتخت از یک شبکه مستقل ارتباط مخابراتی امن و پایدار در زمان بحران برخوردار خواهد شد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین