|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۱۹۵۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۲
اخیرا اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جلسه‌ای با رییس قوه قضاییه برای بررسی لوایح و موضوع بودجه این وزارتخانه داشت که در حاشیه این جلسه بحث اعتراضات اخیر و به دنبال آن بازداشت تعدادی از مردم نیز مطرح شد.
یک عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس از جلسه این کمیسیون با رییس قوه قضاییه برای بررسی موضوعات فی مابین مجلس و این قوه خبر داد و گفت که در این جلسه موضوع اتفاقات اخیر و به دنبال آن بازداشت تعدادی از مردم مطرح شد که آقای آملی‌لاریجانی بر تعیین تکلیف هر چه سریعتر بازداشتی‌ها تاکید کرد.

یحیی کمالی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اخیرا اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس جلسه‌ای با رییس قوه قضاییه برای بررسی لوایح و موضوع بودجه این وزارتخانه داشت که در حاشیه این جلسه بحث اعتراضات اخیر و به دنبال آن بازداشت تعدادی از مردم نیز مطرح شد.

وی افزود: در این جلسه آقای آملی لاریجانی تاکید کرد که باید هر چه سریعتر وضعیت بازداشتی‌ها تعیین تکلیف شود تا مردم نگرانی نداشته باشند. همچنین در صورت امکان افراد با تامین وثیقه آزاد شوند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

کمالی‌پور ادامه داد: در واقع تاکید رییس قوه قضاییه آن بود که هر چه سریعتر حساب آنهایی که مطالبه داشتند با کسانی که اغتشاش کرده و تخریب کردند باید جدا شده و روند آزادسازی افراد بازداشت شده برابر مقررات تسریع بخشیده شود.

این عضو هیات رییسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همچنین گفت: طبیعتا بروز هر حادثه‌ای فراز و نشیب‌هایی دارد که در اعتراضات اخیر نیز عده‌ای دستگیر شدند. دستگاه قضایی باید حساب کسانی که مطالبه داشتند با افرادی که به امول عمومی آسیب زده یا مرتکب قتل شده‌اند را جدا کند که جداسازی زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: در این بین مردم و خانواده بازداشت شدگان نگرانی‌های به‌حقی دارند که دستگاه قضایی و مسئولان مربوطه باید با اعتمادسازی شرایطی را به وجود آورند که حوادث قبلی تکرار نشود، ان‌شاءالله هر چه سریعتر شاهد این اتفاق خواهیم بود.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین