|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۳
کد خبر: ۱۹۵۵۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
یک نویسنده آمریکایی در کتاب جدید خود که امروز(جمعه) منتشر می‌شود به نقش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به قدرت رسیدن ولیعهد عربستان اشاره کرده است.
 یک نویسنده آمریکایی در کتاب جدید خود که امروز(جمعه) منتشر می‌شود به نقش دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در به قدرت رسیدن ولیعهد عربستان اشاره کرده است.

به گزارش المنار، مایکل وولف، مولف کتاب "آتش و خشم: در کاخ سفید ترامپ" گفت: هنگامی که محمد بن سلمان(پسر و ولیعهد پادشاه عربستان) بر کرسی ولایتعهدی عربستان نشست، ترامپ رجز خوانی می‌کرد و در مورد خود و دامادش می‌گفت"مرد خودمان را در راس امور گذاشتیم".

وی در کتاب جنجال برانگیزش نوشته است: ترامپ به دوستانش می‌گفت که وی به همراه جارد کوشنر، دامادش کودتایی را در عربستان مهندسی کردند.

به موجب حکم صادره در 21 ژوئن 2017، سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در اقدامی بی‌سابقه با کنار زدن برادرهایش، پسرش محمد را به عنوان ولیعهد انتخاب کرد که وی همزمان پست وزارت دفاع را نیز در دست داشت.

این حکم بعد از سفر ترامپ به ریاض در ماه مه 2017 صادر شد که این اولین سفر وی از زمان تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا در ابتدای سال 2017 به شمار می‌رفت.

وولف در کتاب خود به مصاحبه‌هایی که با شخصیت‌های نزدیک به ترامپ و در راس آن استیو بنن داشته، استناد کرده است. بنن پیش از خروج غیر منتظره از کاخ سفید در ماه اوت، استراتژیست ارشد ترامپ بود.

گزیده‌هایی از کتاب این نویسنده آمریکایی که به بیرون درز کرده واکنش‌هایی را به دنبال داشت که موجب شد رئیس جمهوری آمریکا بنن و کتاب مذکور را مورد حمله قرار دهد. وکیل ترامپ نیز روز پنجشنبه با ارسال پیامی وی را به نقض توافق عدم افشای اطلاعات متهم کرد و خواست از این اقدامات دست بکشد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین