کد خبر: ۱۹۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در دیدار با حميدرضا كفاش معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش و مديران سازمان دانش آموزي كشور و مسئولین عمره دانش آموزی گفت: سفرهاي زيارتي بطور عام و سفر عمره بطور خاص تأثيرات تربيتي فراواني بر روي نسل جوان مي گذارد. بنده از نزديك بركات عمره دانش آموزي را حس كرده ام لذا همواره به فكر تقويت آن بوده ام.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت با اشاره به حساسيت دوران نوجواني و جواني بيان داشت: كار ديني با نسل جوان از مهمترين كارهاي ماست. رسول مكرم اسلام (ص) مي فرمايند: «عليكم بالاحداث، جوانان را دريابيد» لذا ما هم وظيفه داريم در جهت تربيت ديني نوجوانان و جوانان قدم برداريم.

نماينده مقام معظم رهبري ادامه داد: هدف ما از اختصاص سهميه به دانش آموزان تأثيرگذاري فرهنگي-تربيتي است لذا توصيه بنده اين است كه اين سهميه ها بصورت هدفمند به دانش آموزان برجسته و ممتاز در حوزه هاي مختلف فرهنگي – علمي اختصاص يابد تا با جريان سازي تربيتي نتايج بهتري نصيب نظام تعليم و تربيت گردد. حجت الاسلام قاضي عسكر با اشاره به اهميت كار تشكيلاتي اظهار داشت: عمره دانش آموزي را در قالب يك اردوي معنوي بزرگ طراحي و برنامه ريزي نمائيد و به حمد ا.... با تجربه اي كه سازمان دانش آموزي و معاونت پرورشي و فرهنگي دارد اين كار به شكل شايسته اي امكان پذير است. وي گفت: تا مي توانيد از فرصت عمره دانش آموزي براي آموزش آموزه هاي ديني استفاده كنيد و اين اردوي تربيتي را ضمن رعايت آداب و مناسك پر نشاط و ‌پويا برگزار كنيد.

وی ادامه داد: تلاش كنيد انسجام دانش آموزان عمره گزار را بعد از سفر در قالب يك تشكل خود جوش حفظ كنيد و با طراحي برنامه هايي آثار و بركات عمره را در وجود دانش آموزان ماندگار نمائيد. ما نيز براي موفقيت مسئولان آموزش و پرورش كه كار بزرگي بر عهده آنان است بويژه وزير محترم جناب آقاي دكتر فاني دعا مي كنيم و توفيقات روز افزون متوليان عمره دانش آموزي را از خداوند متعال خواستاريم.

در ابتداي اين ديدار دكتر كفاش معاون پرورشي و فرهنگي ضمن تشكر از ابراز محبت و حمايت هاي بي دريغ نماينده معزز ولي فقيه در امور حج و زيارت بيان داشت: عمره دانش آموزي اثر بخش ترين و جذاب ترين فعاليت معاونت پرورشي و فرهنگي است كه نگاه بسياري از دانش آموزان و خانواده هاي آنان را به خود معطوف ساخته است. دكتر كفاش ادامه داد: نگاه به كعبه، انجام مناسك و حضور در مدينه النبي آنچنان بر عمق وجود دانش آموزان اثر مي گذارد كه كار متوليان تربيت را براي ادامه راه سهل و آسان مي نمايد.

رئيس سازمان دانش آموزي افزود: به منظور دستيابي به اهداف عمره دانش آموزي فرآيند انتخاب دانش آموزان و مربيان را با دقت كامل تحت نظر داريم و با مشاركت و حمايت بعثه مقام معظم رهبري دوره هاي آموزشي ويژه اي را برگزار نموده ايم كه بي شك در ارتقاي كيفيت عمره دانش آموزي اثر گذار خواهد بود. معاون وزير آموزش و پرورش تصريح كرد: نگاه وزير آموزش و پرورش به جايگاه زيارت يك نگاه جريان ساز تربيتي است آموزش و پرورش معتقد است در بستر سفرهاي زيارتي بسياري از آموزه هاي اخلاقي – تربيتي و تاريخي به دانش آموزان منتقل مي شود كه سالهاي سال دانش آموزان و خانواده هاي آنان و نظام تعليم و تربيت را بيمه مي كند . دكتر كفاش ادامه داد: به جهت اثر گذاري فوق العاده اي كه عمره دانش آموزي دارد آموزش و پرورش آمادگي دارد در صورت امكان دانش آموزان بيشتري را به اين سفر تربيتي – معنوي اعزام نمايد.

معاون پرورشي و فرهنگي و رئيس سازمان دانش آموزي ضمن قدرداني مجدد از حمايت هاي نماينده معزز ولي فقيه در امور حج و زيارت ابراز اميدواري كرد تا با هدايت هاي مدبرانه بعثه مقام معظم رهبري در ارتقاء جايگاه عمره دانش آموزي گام مؤثري برداشته شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین