|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۱۹۵۴۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۰
آمار مقدماتی شرکت مشاوره فلزات ارزشمند GFMS نشان داد واردات طلای هند ۶۷ درصد در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته و به ۸۵۵ تن رسید.
 آمار مقدماتی شرکت مشاوره فلزات ارزشمند GFMS نشان داد واردات طلای هند ۶۷ درصد در سال ۲۰۱۷ نسبت به سال پیش از آن افزایش یافته و به ۸۵۵ تن رسید.

بهبود خرید از سوی هند که دومین مصرف کننده بزرگ طلا در جهان پس از چین است، ممکن است از قیمت های جهانی که در حال حاضر به بالاترین رکورد در سه ماه اخیر رسیده است پشتیبانی کند. ارزش معاملات طلا برای تحویل فوری سال میلادی گذشته بیش از ۱۳ درصد رشد کرد که بهترین عملکرد سالانه از سال ۲۰۱۰ بود.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند در راستای مبارزه با فساد، فرار مالیاتی و تامین مالی گروه های تروریستی،  در نوامبر سال ۲۰۱۶ اسکناس‌های ۵۰۰ و ۱۰۰۰ روپیه‌ای که ۸۶ درصد از ارزش نقدینگی در گردش را تشکیل می‌دادند، حذف کرد. این اقدام به کمبود نقدینگی منجر شد و خرید طلا را در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶ کاهش داد.

به گفته یک معامله‌گر هندی، با موجود بودن کافی نقدینگی طی سال ۲۰۱۷ جواهر سازان و فروشندگان هندی ذخیره سازی مجدد طلا را آغاز کردند.

بارندگی موسمی خوب در سال ۲۰۱۷ نیز کمک کرد درآمد کشاورزان و تقاضای خرده فروشی در مناطق روستایی بهبود پیدا کند. رشد تقاضای روستایی دو سوم از کل تقاضای هند را تشکیل می‌دهد.

 قیمت‌های جهانی طلا اواسط دسامبر با انتظار برای افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به پایین‌ترین حد در پنج ماه گذشته سقوط کرد. تصحیح قیمت شرکت‌های بازرگانی و بانک‌ها را تشویق کرد واردات را در ماه میلادی گذشته افزایش دهند.

طبق آمار GFMS، خرید طلای خارجی هند در دسامبر به ۷۰ تن رسید که ۴۰ درصد نسبت به یک سال پیش افزایش داشت.

به گفته یک معامله‌گر مقیم بمبئی، واردات طلای هند در ماه جاری ممکن است بالاتر از ۵۰ تن در ژانویه سال گذشته باشد اما کمتر از واردات دسامبر خواهد بود زیرا تقاضا به دلیل افزایش اخیر قیمت‌ها ضعیف شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین