کد خبر: ۱۹۵۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴
افسوس که این تندروها هیچ‌گاه از رفتارهای ضددینی و ضد ملی خود درس نمی گیرند ، اکنون هم در لحظاتی که باید همه ندای همدلی و اتحاد را سر بدهند و سعی کنند برای مشکلات بزرگی که مردم با آن دست به گریبان هستند چاره اندیشی کنند متاسفانه با موضوع استعفای روحانی ندای تفرقه سر داده‌اند.
روزنامه آفتاب یزد در یادداشتی به قلم مرتضی مبلغ نوشت:بعد از اتفاقات اخیر عده‌ای از اصولگرایان موضوع استعفای حسن روحانی را مطرح کرده وآن راه تنها راه حل تحقق مطالبات مردم توصیف کردند. متاسفانه یکی از مصائب و مشکلات کشور ما یکه تازی جریانات تندرو و آسیب‌های زیادی است که آنها به کشور وارد می کنند ولی در عین حال از حاشیه امن برخوردارهستند. در همین جریان مشهد، ماجرایی به راه افتاد که موجب شعله ورشدن آتشی در کشور شد ولی افسوس که این تندروها هیچ‌گاه از رفتارهای ضددینی و ضد ملی خود درس نمی گیرند ، اکنون هم در لحظاتی که باید همه ندای همدلی و اتحاد را سر بدهند و سعی کنند برای مشکلات بزرگی که مردم با آن دست به گریبان هستند چاره اندیشی کنند متاسفانه با موضوع استعفای روحانی ندای تفرقه سر داده‌اند. امروز کسانی که مسبب بسیاری از مشکات در کشور بودند به جای عذرخواهی از پیشگاه ملت بازهم در کشور تفرقه راه می اندازند.

اما باید گفت فارغ از استعفا، دولت بعدازاین وقایع مسئولیت هایش دوچندان شده است. دولت باید مشکلات مردم را بررسی و آنها را اولویت بندی کند بخصوص مواردی که مستقیم به مردم فشار اقتصادی و اجتماعی آورده را باید به سرعت حل نماید . یکی از راهکارهایی که دولت بتواند مشکلات را حل کند حضور مدیران کارآمد و تواناست . تا دیرنشده دولت باید مدیران ناتوان در هر سطح را به سرعت تغییر دهد .

اما فراموش نکنیم مشکلات امروز مردم، فقط ناشی از دولت نیست، بلکه ناشی از کل حاکمیت است. این مشکلات از گذشته انباشته شده‌اند. البته در این دولت هم ضمن حل برخی از آنها، برخی مشکلات باقی مانده یا به وجود آمده است. بنابراین تقلیل دادن مسائل کشور به سمت دولت یک خطای راهبردی است که نه تنها باعث حل مسائل ایران نمی‌شود بلکه آن‌ها‌ را تشدید هم می‌کند. بنابراین کل حاکمیت باید در قبال این مسائل احساس مسئولیت کرده و تمام مقامات و قوا سعی کنند با کمک یکدیگر به کاهش مشکلات یاری رسانند.

 دراین میان هر دستگاهی هم که به وظایف خودش عمل نکرده باید در قبال فعالیت‌ها‌یش تجدیدنظر کند. دستگاه‌های غیردولتی نیز باید تغییرات لازم را در خود به وجود آورند اما می‌بینیم متاسفانه این روزها فقط دولت را سیبل قرارداده‌ایم. درحالی‌که باید یک بازنگری کلی در تمام نهادها صورت گرفته و برخی روش‌ها به سرعت اصلاح شود، ضمن آنکه علاوه بر به‌کار بردن این روش‌های اصلاحی باید وارد یک گفتگوی ملی هم بشویم تا وضعیت موجود را حل کنیم و راه بهبود را در پیش بگیریم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین