|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۶
کد خبر: ۱۹۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
ازسوی دیگر کارآگاهان پی برده بودند مادر امیرعلی مدتی است با مرد 42 ساله‌ای به نام ناصر-راننده مسافربر- آشنا شده و با او در ارتباط است. به همین خاطر از آنجا که احتمال می‌دادند او دراین ماجرا دست داشته باشد برای دستگیری‌اش وارد عمل شده و 29 آذر وی را درحوالی کرج بازداشت کردند.
ایزان نوشت:23 آذر زن میانسالی به کلانتری 125 یوسف آباد رفت و از ربوده شدن پسرش توسط مردان ناشناس خبر داد.

او گفت:«ساعاتی قبل درخانه مشغول تماشای تلویزیون بودم که پسرم امیرعلی هم در اتاق خوابش مشغول استراحت بود. اما ناگهان در خانه باز شد و دو مرد که صورت‌هایشان را پوشانده بودند به طورهولناکی وارد شدند. آنها با تهدید دست و پای مرا بستند و بعد هم به طرف اتاق پسرم رفتند. پس ازبریدن دست پسرم با چاقو، او را بیهوش داخل پتویی انداخته و با خودشان بردند.اما به‌دلیل اینکه دست و پا و دهانم بسته بود نتوانستم هیچ کاری برای نجات پسرم انجام دهم. تا اینکه بعد از رفتن آنها، به سختی توانستم دست و پایم را باز کنم و آدم ربایی را گزارش کنم. البته این را هم بگویم که من به همسر سابقم مشکوک هستم و تصور می‌کنم او دستور ربوده شدن پسرمان را داده باشد.»

بی‌گناهی همسر سابق

به‌دنبال شکایت زن میانسال، بلافاصله بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی تهران دستور تحقیقات تخصصی برای رهایی گروگان و شناسایی ودستگیری عاملانش را صادر کرد. در نخستین گام کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی پایتخت ابتدا به سراغ پدر امیرعلی رفتند. اما خیلی زود مشخص شد پدرامیرعلی در این آدم ربایی هیچ نقشی نداشته است.

درحالی که کارآگاهان در این شاخه تحقیقاتی به بن‌بست رسیده بودند، متوجه تناقض‌گویی‌های مادر امیرعلی شدند.ضمن اینکه هیچ تماسی نیز از سوی آدم ربایان برای دریافت پول صورت نگرفته و همین موضوع هم شک پلیس را بیشترکرده بود.

ازسوی دیگر کارآگاهان پی برده بودند مادر امیرعلی مدتی است با مرد 42 ساله‌ای به نام ناصر-راننده مسافربر- آشنا شده و با او در ارتباط است. به همین خاطر از آنجا که احتمال می‌دادند او دراین ماجرا دست داشته باشد برای دستگیری‌اش وارد عمل شده و 29 آذر وی را درحوالی کرج بازداشت کردند.


مرد مسافربر ابتدا منکر اطلاع از ماجرای آدم‌ربایی شد. اما پس‌از انتقال به اداره آگاهی اعتراف کرد به دستور مادر امیرعلی، نقشه گروگانگیری را اجرا کرده است.

او گفت:ربودن امیرعلی کار من و همدستانم بود. این کار را هم به دستور مادر امیرعلی-ثمانه- انجام دادیم. به همین خاطر موضوع را با یکی از دوستانم به نام مجید که از فروشندگان موادمخدر در کرج است مطرح کردم. از آنجا که برای اجرای نقشه نیاز به افراد بیشتری داشتیم، مجید موضوع را با سه نفر از دوستانش که خریداران مواد مخدر بودند در میان گذاشت. بدین‌ترتیب آنها نقشه آدم‌ربایی را اجرا کردند.

با اعترافات مجید و تأیید این موضوع که ثمانه در این ماجرا دست دارد، مأموران برای دستگیری زن 46 ساله وارد عمل شدند. از سوی دیگرآنها بلافاصله موضوع همدستی ثمانه در آدم‌ربایی را به بازپرس جنایی اطلاع دادند.

به‌دنبال این تماس، مادر امیرعلی که برای پیگیری پرونده پسرش به دادسرا رفته بود در شعبه بازداشت شد و برای تحقیقات به اداره آگاهی انتقال یافت. همچنین آدم‌ربایان که پلیس را در چند قدمی خود می‌دیدند دو روز بعد از دستگیری ثمانه و ناصر، گروگان 18 ساله را که در باغی حوالی کرج زندانی شده بود، آزاد کردند.

کارآگاهان محل زندگی مجید را در کرج شناسایی کرده و مواد فروش 23 ساله را روزسه‌شنبه دستگیر کردند. مجید نیز دربازجویی به آدم ربایی با همدستی سه نفر از دوستانش آن هم فقط در ازای دریافت دو میلیون تومان اعتراف کرد.با شناسایی حمیدرضا، سیف‌الله و عباسعلی (گروگانگیران 18 ساله) به‌عنوان دیگر متهمین پرونده آدم ربایی، مخفیگاه آنها در منطقه باغستان و همچنین یک قهوه خانه در منطقه تفریحی آتشگاه شناسایی و هر سه طی دو عملیات جداگانه، روز12 دی دستگیر شدند. اما هنوز انگیزه گروگانگیری مشخص نیست.

سرهنگ حمیدرضا یاراحمـدی، سرپرست پلیس آگاهی تهران بزرگ دراین باره گفت: تحقیقات تخصصی برای افشای انگیزه آدم ربایی و رفع ابهام‌های موجود درپرونده ادامه دارد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین