|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۹۵۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق می‌گوید رشد اقتصادی و امنیت با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.
 رئیس اتاق مشترک بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق می‌گوید رشد اقتصادی و امنیت با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند.

یحیی آل اسحاق در ارتباط با اعتراضات و اغتشاشات یک هفته گذشته و تاثیر آن بر اقتصاد ایران، اظهار کرد: واقعیت امر این است که اقتصاد در حوزه‌های مختلف اعم از تولید، تجارت، سرمایه‌گذاری و سایر بخش‌ها نیازمند آرامش و امنیت است چرا که رابطه مستقیمی بین این دو وجود دارد.

وی ادامه داد: اگر به دلایل مختلف خارجی، داخلی و یا سوء مدیریت‌ها احساس امنیت در یک کشور آسیب ببیند، به طور حتم اقتصاد در بخش‌های مختلف نیز دچار آسیب ‌شده بنابراین باید این مسائل ریشه‌یابی و با تحلیل و بازبینی امور مشخص شود.

رئیس پیشین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه ایران از سالیان گذشته بدخواهانی دارد که از فرصت‌های مختلف جهت دستیابی به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند و به طور ویژه می‌توان آمریکا و هم‌پیمانانش را نام برد، بیان کرد: همان‌گونه که دیدید آمریکا و متعهدانش در جریان اخیر ایران از یک حادثه داخلی سوء استفاده کرده و آن گونه که خواسته‌اند موج‌سواری کرده‌اند تا فضا را بیش از پیش ناامن نشان دهند.

آل اسحاق در ادامه با تاکید بر اینکه نباید مطالبات مردم و اغتشاشگران با یکدیگر اشتباه گرفته شود، اظهار کرد: نباید منکر برخی چالش‌های اقتصادی و فشار وارد شده به مردم شویم چرا که ۵۰ درصد جامعه ما قشر متوسط به پایین هستند و با مشکلات اقتصادی مختلفی دست و پنجه نرم می‌کنند و درآمد و هزینه آنها با یکدیگر هم‌خوانی ندارد.

وی ادامه داد: اگرچه دولت در بخش‌های مختلف تلاش و کوشش کرده و در بهبود شاخص‌های کلان اقتصادی نیز موفق بوده است، اما مردم به عنوان مصرف‌کننده اعتقاد دارند که هزینه در بخش‌های مختلفی نظیر مسکن، خوراک، بهداشت، آموزش و ... افزایش یافته است و آن‌گونه که به نظر می‌رسد، ۷۵ درصد از هزینه‌های جامعه متوسط به پایین در کشور علی‌رغم اینکه دولت اعلام می‌کند که تورم تک‌رقمی است اما نسبت به هزینه‌های خود در بخش‌های اساسی و اصلی معترض هستند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و عراق به شرایط کشور در سال‌های جنگ اشاره کرد و گفت: طی آن سال‌ها علی‌رغم اینکه دولت با مشکلات مالی مواجه بود، اما در بحث تامین، قیمت‌گذاری و نظارت بر کالاهای اساسی و ضروری به خوبی عمل و علی‌رغم کمبود مسائل مالی نیازهای مردم را در این خصوص فراهم کرد.

آل اسحاق با تاکید بر اینکه نباید به خاطر قیمت تخم‌مرغ رئیس جمهوری یک کشور را زیر سوال برد، اظهار کرد: در فضای متلاطم فعلی دشمن از هر فرصتی سوء استفاده کرده و بزرگنمایی می‌کند. علاوه بر این نباید در چنین برهه زمانی به مسائل نگاه سیاسی داشت و زمان حاضر مقطع مناسبی برای استفاده از جریانات سیاسی نیست و باید بدون توجه به این مسائل مشکلات اقتصادی کشور را حل کرد.

وی افزود: راهکار موجود این است که مردم و معترضان نباید به دشمنان خارجی میدان دهند و از سوی دیگر نیز دولت باید بداند که مشکلات اساسی و معیشتی مردم را در اولویت قرار دهد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین