|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۵:۵۹
کد خبر: ۱۹۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
یشترین دلایل آلودگی هوا در ایام سرد سال و زمان وقوع وارونگی هوا مربوط به تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است. در تهران و کلان شهرها ۶۷ درصد از آلودگی فصل سرد سال مربوط به این خودروها بوده و تنها سه درصد از این آلودگی توسط خودروهای سواری ایجاد می‌شود.
اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۱۳ دی ماه) هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

مشروح گفت‌وگوهای آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سیدعباس صالحی  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری، عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست و سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

درخواست از شورای امنیت کشور برای رفع فیلتر شبکه‌های اجتماعی

آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه آرامش به اکثر نقاط کشور بازگشته است، گفت: از شورای امنیت کشور خواسته‌ایم تا مجوز استفاده از شبکه‌های اجتماعی را در مناطقی که آرامش به آنها بازگشته است، بدهد. وی افزود: درباره فیلتر شدن شبکه‌های مجازی در شورای امنیت کشور نظرهای موافق و مخالفی وجود داشت و در نهایت این تصمیم گرفته شد که در شرایط فعلی این شبکه‌ها فیلتر شود.

تعطیلی مدارس از ۱۵ آذر تا ۱۵ دی در صورت تصویب دولت برای مقابله با آلودگی هوا

عیسی کلانتری رییس سازمان محیط زیست با تاکید بر اینکه آلودگی هوای کلان شهرها در فصل سرد و زمان وارونگی هوا مربوط به خودروهای سنگین و اتوبوس‌های فرسوده است، اظهار کرد: اعمال طرح زوج و فرد در روزهای اخیر ارتباطی به موضوع آلودگی هوا ندارد و جهت کاهش ترافیک شهری بوده است. وی گفت: بیشترین دلایل آلودگی هوا در ایام سرد سال و زمان وقوع وارونگی هوا مربوط به تردد کامیون‌ها و اتوبوس‌های فرسوده است. در تهران و کلان شهرها ۶۷ درصد از آلودگی فصل سرد سال مربوط به این خودروها بوده و تنها سه درصد از این آلودگی توسط خودروهای سواری ایجاد می‌شود.

ارتباط بیشتر وزرا با مردم موجب درک بیشتر مسائل کشور از سوی مردم می‌شود

سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: همانطور که رییس‌جمهور اشاره کردند باید ارتباط وزرا با مردم بیشتر شود. وی اظهار کرد: اگر ارتباط وزرا با مردم بیشتر شود، موجب می‌شود که مردم مسائل و مشکلات کشور را در یک فضای تفاهمی و تعاملی بیشتر درک کنند.

آموزش و پرورش بدنبال طرح «کاهش فشارهای ذهنی دانش‌آموزان»

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش از تلاش برای اجرای طرح‌هایی در زمینه ارتقای کیفیت برنامه‌های آموزش و پرورش خبر داد و گفت: همچنین درصددیم تا برای کاستن از فشارهای دانشی در ذهن دانش آموزان اقدامات موثری انجام دهیم.

از ابتدای انقلاب مسئله مطالبات مردم مطرح است/اینکه عده‌ای آشوب ایجاد کنند چه ربطی به گرانی دارد

محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به اعتراضات اخیر در سطح کشور اظهار کرد: مسئله مطالبات مردمی موضوع امروز نیست و از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ دولتی نتوانسته با سیاست‌های خود مردم را راضی کند. وی با اشاره به جزئیات جلسه امروز اظهار کرد: در این جلسه حوادث اخیر از سوی هیئت وزرا مورد بررسی قرار گرفت و وزرا نظرات خود را در این‌باره مطرح کردند.

همچنین هیأت وزیران در جلسه امروز خود با اختصاص مبلغ ۳۱۸ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای کمک به دامداران و پرورش دهندگان ماهی آسیب دیده از زلزله استان کرمانشاه موافقت کرد و لایحه موافقتنامه انتقال محکومین بین ایران و سریلانکا را به تصویب رساند.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین