|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۱۹۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۰
سامانتا پاور نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با اشاره به توییت های متعدد دونالد ترامپ و سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در باره اتفاقات چند روز اخیر ایران، سیاست این کشور را ضد و نقیض توصیف کرد.
 سامانتا پاور نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل با اشاره به توییت های متعدد دونالد ترامپ و سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید در باره اتفاقات چند روز اخیر ایران، سیاست این کشور را ضد و نقیض توصیف کرد.

سامانتا پاور که یکی از اعضای کابینه باراک اوباما نیز بود، با اشاره به توییت های دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و سارا سندرز، سخنگوی کاخ سفید، در باره اتفاقات اخیر ایران و اینکه در کنار مردم ایران ایستاده اند، به طعنه نوشت:ما در کنار مردم ایران ایستاده ایم، آنقدر که آن ها را به آمریکا راه نمی دهیم.

پاور به دستور مهاجرتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده است که براساس آن ورود اتباع چند کشور ازجمله ایران به خاک آمریکا ممنوع شده است. این دستور اولین بار در ژانویه 2017 صادر شد.

ترامپ در روزهای اخیر نیز باانتشار پیام‌هایی متعدد به دخالت در امور داخلی کشورمان پرداخته و در یکی از آنها مردم ایران را گرسنه خواند.

رئیس جمهوری آمریکا در توئیتر خود نوشت: علی رغم توافق های ناخوشایند و وحشتناک دولت اوباما با دولت ایران، پاسخ این کشور در همه سطوح نا امید کننده بوده و با شکست روبه رو شده است.

ترامپ در ادامه توئیت خود نوشت : مردم بزرگ ایران سال ‌های زیادی را در خفقان سپری کرده اند. آنها گرسنه غذا و آزادی هستند.

حمید بعیدی نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در انگلستان روز دوشنبه در واکنش به توییت های ترامپ با انتشار پیامی در کانال تلگرامی خود نسبت به توییت های ضد ایرانی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در حمایت از اغتشاشات در ایران نوشت : ترامپ که پیش ‌از این در توهینی آشکار، ملت ایران را 'ملتی تروریست' خوانده بود، حالا به بهانه‌ دلسوزی منافقانه با شرکت‌کنندگان در تجمعات اعتراض‌آمیز در ایران، در توهینی دیگر ملت ایران را 'ملتی گرسنه' که نیاز به ترحم دارند خوانده است.

وی افزود:این درحالی است که او رئیس‌جمهور کشوری است که با داشتن عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد قدرتمند جهان، مردمش سال‌هاست با گرسنگی دسته وپنجه نرم می‌کند و اختلاف طبقاتی در آن بیداد می‌نماید. بنا به آمار رسمی ازجمله اطلاعات سازمان آمریکایی امداد برای کمک به گرسنگان آمریکا(فیدینگ امریکا)، که هر کس می‌تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت به آن دسترسی داشته باشد، از هر هشت نفر جمعیت آمریکا یک نفر گرسنه است. براساس این آمار وحشتناک، 42 میلیون نفر از مردم آمریکا در گرسنگی بسر می‌برند که 13 میلیون نفر از آنان از کودکان و بیش از پنج میلیون نفر از آنان از سالمندان هستند.

سفیر کشورمان بیان کرد: آیا بهتر نیست بجای این توهین‌های بی‌سابقه از سوی رئیس‌جمهوری یک کشور به ملتی سرافراز در طول تاریخ، وی از ملت ایران بخواهد که برای کمک به گرسنگان آمریکا به این کشور کمک کنند، چراکه ملت ایران به رغم مشکلات خود، دست کمک او را رد نخواهند کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین