|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۳:۳۳
کد خبر: ۱۹۵۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۴
در پی اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علیه پاکستان در خصوص پناه دادن به تروریست ها در خاک این کشور، چین از اسلام آباد دفاع کرد.
 در پی اظهارات دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا علیه پاکستان در خصوص پناه دادن به تروریست ها در خاک این کشور، چین از اسلام آباد دفاع کرد.

ترامپ در نخستین توئیت سال نو میلادی خود نوشته بود: آمریکا به طرز احمقانه‌ای در ۱۵ سال گذشته، بیش از ۳۳ میلیارد دلار به پاکستان کمک مالی کرده و آنان هیچ چیز جز دروغ و فریب به ما تحویل نداده‌ و رهبران ما را احمق فرض کرده‌اند آنان تروریست‌هایی را که در افغانستان به دنبال دستگیری آن‌ها هستیم، پناه‌ می‌دهند کوچکترین کمکی نمی‌کنید، دیگر کمک نخواهیم کرد.'

'گینگ شوانگ' سخنگوی وزارت خارجه چین در مصاحبه ای در پکن خاطر نشان کرد پاکستان برای شکست تروریسم تلاش های زیادی کرده است.

وی پاکستان را یکی از کشورهای پیشرو در برابر تروریسم و مقابله با آن و تلاشگری بسیار مهم برای پیشبرد صلح در جهان دانست و افزود: اسلام آباد برای مبارزه با تروریسم کوشش چشمگیر و برجسته ای داشته است.

وی در این مصاحبه به خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن گفت چین از همکاری بین المللی پاکستان در مبارزه با تروریسم بر اساس منافع و احترام متقابل حمایت می کند.

او چین و پاکستان را یک بار دیگر دوستان همه فصول توصیف کرد و گفت کشورش قصد دارد همکاری با اسلام آباد را در عرصه های مختلف تعمیق بخشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به اظهارات ترامپ تاکید کرد که چین، پاکستان و افغانستان دارای منافع و مرزهای مشترک هستند و طبیعی است که تبادلات و همکاری ها را افزایش دهند.

پس از پیام توئیتری ترامپ علیه پاکستان، گزارش‌ها حاکی از آن است 'تهمینه جانجوا' سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان سفیر آمریکا را به منظور شفاف‌سازی اظهارات ترامپ احضار کرده است.
وی به نماینده آمریکا گفته است 'پاکستان بدون تبعیض با همه گروه‌های تروریستی مبارزه کرده و متاسف است که قربانیان کشورش طی این مبارزه، نادیده گرفته می‌شوند.'

خواجه آصف، وزیر امور خارجه پاکستان و رهبران اپوزیسیون این کشور هم در واکنش به توییت دونالد ترامپ اظهار کرده اند رییس جمهور آمریکا مسئولیت شکست خود در افغانستان را به دوش پاکستان می‌اندازد.

از سوی دیگر دولت پاکستان با ممنوع کردن هرگونه کمک مالی و حمایتی برخی نهادها به 13 گروه و سازمان که نامشان در فهرست گروه های تروریستی قرار دارد، اعلام کرد با این اقدامات به شدت مقابله و برخورد می کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین