|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۹
کد خبر: ۱۹۵۰۳۳
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶
گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که آدم تأسف می‌خورد، حتی اگر یک نفر باشد، توهین به رهبری کردن خیلی ناصواب بود. لاریجانی تصریح کرد: در مسیر انقلاب مصمم هستیم و همه وجود ما فدای انقلاب است، چرا که انقلاب باارزشی داریم، ان‌شاءالله راه مستدام خواهد بود.
رئیس مجلس دیروز در جمع اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 97 به انتقاد از رویکردهای صدا و سیما در قبال وضعیت کشور پرداخت. علی لاریجانی با بیان اینکه «در سیستم اجرایی کشور فساد وجود دارد اما فساد سیستماتیک نیست»، گفت: متأسفانه تبلیغات چه در رادیو و تلویزیون و رسانه‌های دیگر به نحوی شده که افراد به خاطر دعواهای جناحی می‌آیند حرف‌هایی می‌زنند که اذهان را به اشتباه می‌اندازد.

به گزارش خانه ملت، لاریجانی در نشست عصر دیروز کمیسیون تلفیق لایحه بودجه بیان کرد: اشتباهات در مدیریت کشور وجود داشته اما بنده در اکثر دولت‌ها از زمان شهید رجایی و بعد از ایشان، به نحوی حضور و همکاری داشته ام، هیچ یک از افراد کابینه افراد فاسد و دزد نبودند، هر چند که ممکن است در رده‌های پایین افراد فاسدی بودند، اینکه تبلیغات به نحوی شده که حق و ناحق را با هم قاطی می‌کنند، باعث ایجاد مشکلات در کشور شده، البته در سیستم اداری کشور فساد وجود دارد، اما فساد سیستماتیک نیست، متأسفانه تبلیغات چه در رادیو و تلویزیون و رسانه‌های دیگر به نحوی شده که افراد به خاطر دعواهای جناحی می‌آیند حرف‌هایی می‌زنند که اذهان را به اشتباه می‌اندازد. وی ادامه داد: بنده برخی از این شعارها را که این روزها برخی سر دادند، مایه تأسف می‌دانم، رضاشاه جز خیانت به کشور کاری نکرد.

فساد را در کشور نفی نمی‌کنم

وی بیان داشت: گاهی حرف‌هایی  زده می‌شود که آدم تأسف می‌خورد، حتی اگر یک نفر باشد، توهین به رهبری کردن خیلی ناصواب بود. لاریجانی تصریح کرد: در مسیر انقلاب مصمم هستیم و همه وجود ما فدای انقلاب است، چرا که انقلاب باارزشی داریم، ان‌شاءالله راه مستدام خواهد بود. وی گفت: اینکه در کشور فساد وجود دارد را نفی نمی‌کنم، اما شما بین خود و خدای خودتان قضاوت کنید، آیا در کابینه‌هایی که از اول انقلاب تا امروز آمده‌اند، دزد بوده اند؟ رئیس مجلس ادامه داد: باید توجه داشت با مدیران نجومی برخورد شد و دیوان محاسبات از میان 100 هزار مدیر، تخلف 400 مدیر را کشف کرد و پول مازاد آنان را به خزانه بازگرداند، اما اینکه یک عده‌ای آمدند و گفتند که دیوان محاسبات خلاف کرده که چنین چیزی صحت نداشت و عده‌ای برای اینکه طرف مقابل را خراب کنند، بحث املاک نجومی را مطرح کردند که بنده با این نوع دعواهای سیاسی مخالف هستم و چنین دعواهایی ذهنیت‌ها را تخریب می‌کند، لذا مسئولان کشور باید با فساد برخورد کنند و این موضوع که صدای برخی درآمده که چرا قوه قضائیه در حال برخورد است، به این دلیل بوده که این قوه با فساد برخورد می‌کند.

باید به همه طبقات نیازمند یارانه پرداخت شود

لاریجانی درخصوص لایحه بودجه با اشاره به بحث یارانه‌ها بیان کرد: همان طور که قبلاً نیز گفته ام، باید به همه طبقات نیازمند یارانه داده شود که می‌توان به کارگران، روستاییان، کسبه جزء، بیکاران، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی اشاره کرد، البته برای افراد تحت پوشش شرایط ویژه باید قائل شد و نباید فراموش کرد همین اخیراً برای معلولان قانونی مصوب شده که باید لحاظ شود، همچنین اجرای قانون در خصوص ایثارگران باید مدنظر باشد و کمبودها جبران شود. وی افزود: صندوق‌های بازنشستگی در کشور رنجور است که برخی در آستانه مشکل و برخی با مشکل روبه‌رو شده‌اند. در هر صورت تمهیداتی باید اتخاذ شود که صندوق‌های بازنشستگی سرپا شده و این موضوع ساماندهی شود.

رئیس قوه مقننه کشورمان بیان کرد: افزایش حقوق برای شاغلان در سال آینده براساس قانون برنامه از یک ضابطه‌ای باید برخوردار باشد، در هر صورت برای طبقات پایین جامعه باید درصد افزایش بیشتری لحاظ شود و برای حقوق طبقات بالاتر باید درصد کمتری افزایش حقوق وجود داشته باشد تا درخصوص این موضوع تعادلی برقرار شود، هر چند ممکن است قدری مخالف برنامه باشد، اما در مجموع باید تدابیری اتخاذ شود تا از افزایش شکاف حقوقی جلوگیری شود. وی با بیان اینکه از ساماندهی در موضوع حقوق‌ها در مجلس حمایت خواهد شد، ادامه داد: تلاش کنید تا آنجایی که مقدور است به سمت همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حرکت شود.

لاریجانی در ادامه با بیان اینکه باید برای سرمایه‌گذاری ازسوی مردم ایجاد انگیزه کرد، اظهار داشت: در حال حاضر سود بانکی زیاد است.

رئیس مجلس اضافه کرد: درباره تعیین نرخ بنزین و سوخت حتماً باید شرایط مردم در نظر گرفته شود و به هیچ وجه پرش در این زمینه به مصلحت نیست و شاید روش‌های دیگری همانند دونرخی کردن بنزین ارائه شود به گونه‌ای که به طبقات پایین فشار وارد نشود.

منبع:ایران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین