|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۱۹۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۰
شهرهای بزرگ روسیه به ویژه مسکو و سن پترزبورگ شاهد اجرای تدابیر شدید امنیتی، استقرار هزاران مامور با سگ های پلیس و دستگاه های موادیاب در نقاط مختلف به منظور جلوگیری از بروز حوادث تروریستی در جشن های 10 روزه آغاز سال 2018 هستند.
 شهرهای بزرگ روسیه به ویژه مسکو و سن پترزبورگ شاهد اجرای تدابیر شدید امنیتی، استقرار هزاران مامور با سگ های پلیس و دستگاه های موادیاب در نقاط مختلف به منظور جلوگیری از بروز حوادث تروریستی در جشن های 10 روزه آغاز سال 2018 هستند.

در مناطق مختلف شهرهای بزرگ به ویژه نواحی مرکزی پایتخت و سن پترزبورگ گروه های ماموران پلیس و نیروهای گارد امنیتی گشت زنی می کنند و بر شمار آنان در اماکن عمومی به ویژه بیش از 200 ایستگاه مترو در مسکو افزوده شده است.

چندین خیابان مرکزی پایتخت روسیه نیز برای برگزاری جشن های سال نو بسته شده است و ماموران پلیس افرادی را که قصد ورود به این محل ها داشتند بازرسی و کنترل می کردند.

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان پلیس مسکو، بیش از 10 هزار مامور، وظیفه تامین امنیت پایتخت در روزهای تعطیل آغاز سال نو را برعهده دارند که پنج هزار نفر آنان پلیس هستند.

خبرگزاری روسیا سگودنیا به نقل از پلیس نوشت: افزون بر پنج هزار مامور پلیس و هشت هزار مامور گارد ملی روسیه در تامین امنیت مسکو شرکت دارند.

600 مامور امنیتی نیز به عنوان ذخیره در نظر گرفته شده اند که در صورت نیاز در نواحی مختلف پایتخت روسیه وارد عمل می شوند.

وسایل حمل و نقل سنگین از ورود به نواحی مرکزی مسکو و اماکن عمومی پرتردد منع شده اند.

در مبادی ورودی شهر و جاده های اصلی نیز ماموران پلیس خودروهای مشکوک را برای جلوگیری از حمل سلاح و مواد منفجره کنترل و بازبینی می کنند.

پیش بینی شده است در مراسم سال نو در مسکو که امشب برگزار می شود تا 10 میلیون نفر از جمعیت 13 میلیون نفری این شهر و مسافران از نقاط دیگر روسیه و کشورهای دیگر شرکت کنند.

در شهر سن پترزبورگ که پنج روز پیش شاهد انفجار تروریستی در یک فروشگاه زنجیره ای بود، تدابیر شدید امنیتی به اجرا گذاشته شده است و صدها مامور اضافی پلیس در اماکن مرکزی شهر مستقر و گروه های گشت پلیس شهر را تحت کنترل دارند.

** پوتین: سال پرتلاشی را پشت سرگذاشتیم
اما در سوی دیگر، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در پیامی فرا رسیدن سال نو را به مردم کشور خود تبریک گفته است.

پوتین در پیام سال نو خود که از شبکه های تلویزیونی در خاور دور پخش شده است، افزود: سال 2018 فرا رسید، باور داریم که هر چیزی که در این دقایق آرزو می کنیم و امیدهای ما برآورد می شود.

رئیس جمهوری روسیه در پیام خود افزود: به ویژه به کسانی که هم اکنون از خانواده های خود دور و در حال انجام وظیفه هستند ازجمله به نظامیان و افرادی که در بیمارستان ها کشیک می دهند و کارکنان هواپیمایی و ماموران خدمت در قطارها، سال نو را تبریک می گویم.

پوتین از مردم روسیه برای پیروزی ها، دستاوردها، درک، اعتماد و مراقبت از کشور قدردانی کرد.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین