|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۱۹۴۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۳
دادستان تهران از دستگیری تعدادی در حمله به اماکن عمومی در پی برگزاری تجمعات اخیر خبر داد و گفت: در مصاحبه با این زندانیان، آنان اعلام کردند که دچار احساسات شده و با توجه به جو ایجاد شده اقداماتی چون آتش زدن مسجد و اماکن عمومی را عملی ساخته‌اند.
 دادستان تهران از دستگیری تعدادی در حمله به اماکن عمومی در پی برگزاری تجمعات اخیر خبر داد و گفت: در مصاحبه با این زندانیان، آنان اعلام کردند که دچار احساسات شده و با توجه به جو ایجاد شده اقداماتی چون آتش زدن مسجد و اماکن عمومی را عملی ساخته‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، جعفری دولت‌آبادی در بیست و دومین جلسه شورای معاونان دادسرای تهران از دستگیری تعدادی در حمله به اماکن عمومی خبر داد و افزود: در مصاحبه با این زندانیان، آنان با اعلام این که دچار احساسات شده و با توجه به جو ایجاد شده اقداماتی چون آتش زدن مسجد و اماکن عمومی را عملی ساخته‌اند، این که مسجد یا حسینیه را که نه نگهبان دارد و نه حفاظ؛ آن هم در ساعات نیمه شب آتش بزنند؛ و یا به افراد بسیجی‌ حمله کنند، کاملاً موید دخالت عوامل بیگانه در این وقایع و مجرمانه بودن آن است.

وی اقداماتی چون فراخوان به شورش و تخریب اموال دولتی را جرم و مستلزم مجازات سنگین دانست و از قضات خواست با آمادگی کامل و با همکاری پلیس نسبت به تعقیب قضایی عوامل اصلی اقدام نمایند.

وی از درخواست دادستانی تهران مبنی بر تعقیب فردی خبر داد که در خارج از کشور مردم را به اقدامات تروریستی، آتش زدن اموال عمومی و مانند آن تحریک نموده ‌است.

دادستان تهران افزود: این درخواست مستند به قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم به عمل آمده و امیدواریم پلیس بین‌الملل در اسرع وقت اقدام نماید.

وی با اشاره به حوادث و تجمعات چند روز اخیر در تهران و برخی نقاط کشور، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی در برخی مقاطع زمانی دشمن تلاش کرده با سوار شدن بر موج مشکلات به نظام اسلامی ضربه وارد نماید، اما مردم ما همواره در بزنگاه‌ها نقش تاریخی خود را ایفا کرده و طرح‌های دشمن را ناکام گذاشته‌اند.

وی به عنوان نمونه به حوادث سال 1388 این‌گونه اشاره کرد: دشمن به بهانه تقلب در انتخابات تحرکاتی را دامن زد که خاتمه بخش آن حماسه مردمی نهم دی بود و امروز هم به بهانه مشکلات اقتصادی قصد بهره‌برداری دارد.

تلاش آمریکا برای سوار شدن بر موج برخی نارضایتی‌ها

دادستان تهران با اشاره به حوادث سال 1388 که در آن زمان تهران به عنوان مرکز اغتشاشات انتخاب شده بود، در تحلیل وقایع چند روز اخیر اظهار کرد: در حال حاضر دشمن به عکس عمل کرده و از نقاط پیرامونی شروع کرده است.

وی در تبیین انتساب این تحرکات به دشمنان نظام، با اشاره به توئیتر ترامپ، بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، حمایت سلطنت‌طلبان و گروهک منافقین از تحرکات اخیر، اظهار کرد: آمریکا به لحاظ شکست در منطقه خاورمیانه و ناکامی گروه‌های تکفیری سعی دارد با سوار شدن بر موج برخی نارضایتی‌ها، شکست خود را جبران نماید.

ضرورت تفکیک اعتراض به مشکلات اقتصادی و تظاهرات ساختارشکنانه

وی در تفکیک اعتراض به مشکلات اقتصادی و تظاهرات ساختارشکنانه اخیر گفت: مردمی که هزاران شهید نثار انقلاب کرده‌اند تا نظام اسلامی شکل گیرد، هرگز به دوران جاهلیت پهلوی باز نمی‌گردند و این که اعتراض به گرانی برخی کالاها و یا سیاست‌های اقتصادی دولت، به اقدامات ساختارشکنانه تبدیل شده موید آن است که آمریکا پشت پرده این تحرکات است.

وی تاکید کرد: دشمن از تحرکات و اقدامات سوء خود دست نخواهد برداشت و تلاش می‌کند بر موج اختلافات داخلی و مشکلات اقتصادی سوار ‌شود.

ضرورت برخورد قاطع با مخدوش کنندگان امنیت کشور

جعفری دولت‌آبادی با اعلام این‌که عده‌ای با حمله به مساجد، پمپ بنزین‌ها، اماکن دولتی، تحریق و تخریب اموال عمومی تلاش دارند امنیت کشور را به هم بزنند، از دستگیری تعدادی خبر داد و افزود: معلوم است که مردم هیچ گاه حسینیه یا بانک را آتش نمی‌زنند و حرکاتی از این قبیل به منظور مقابله با ارکان نظام و مخدوش کردن امنیت عمومی کشور است.

وی با اشاره به آشوب‌های قومیتی که در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی در برخی استان‌ها مانند خوزستان، کردستان و ترکمن صحرا به آن دامن زده شد و هم‌چنین برخی اعتراضات به مشکلات اقتصادی در دهه 80، اظهار کرد: دشمن سعی می‌کند تحرکاتی را انجام دهد، اما به نتیجه نمی‌رسد؛ چرا که مردم کاملاً هوشیار بوده و مرز میان اغتشاش با انتقاد از مسؤولین را تشخیص می‌دهند. لذا این که از دل برخی اعتراضات، شعارهای ساختارشکن در آید و اموال عمومی تخریب شود، موید آن است که عاملان این‌گونه‌ اقدامات از جنس مردم نیستند.

وی از قضات دادسرای تهران و به ویژه دادسرای شهید مقدس خواست قاطعانه و سریع به جرایم افراد دستگیر شده رسیدگی نمایند. وی هم‌چنین افزود: این که ترامپ شخصاً به منطقه می‌آید، رقص شمشیر انجام می‌دهد و یا اعلام می‌کند که با اسراییل در مورد ایران به توافق رسیده ‌است، باید منتظر چنین حوادثی باشیم.

دادستان تهران با اشاره به آثار سوء چنین تحرکاتی شامل ناامنی، فرار سرمایه‌ها و ایجاد نگرانی برای مردم، با اشاره به تجربه‌های چند سال اخیر اظهار کرد: هر چند سال یک بار چنین برنامه‌هایی از سوی دشمن اجرا می‌شود.

دادستان تهران تاکید کرد: تحرکات ضد امنیتی، آتش زدن مراکز دولتی، تحریق و تخریب اموال عمومی در زمره جرایم عادی نیست؛ لذا برخورد قاطع و سریع دستگاه قضایی ضروری است.

قوه قضاییه مظهر اقتدار نظام است

وی با یادآوری هجمه‌های چندماه اخیر از سوی عده‌ای علیه قوه قضاییه افزود: قوه قضاییه مظهر اقتدار نظام است. دشمن می‌داند که مردم، پلیس و دستگاه قضایی بودند که آتش فتنه سال 1388 را خاموش کردند؛ کسانی هم که به دستگاه قضایی هجمه می‌کنند بدانند که کشور به این رکن مهم نیاز دارد و چنان‌چه قوه قضاییه اقتدار نداشته باشد، دشمن طمع خواهد کرد.

وی در تحلیل به هم پیوستگی مسائل کشور، به حمله نظامی صدام به جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 و عملیات منافقین موسوم به مرصاد اشاره و اظهار کرد: چرا صدام به خود جرات حمله به ایران را داد؟ او تصور می‌کرد حال که انقلاب شده و هرج و مرج در کشور حاکم است، باید از این آب گل آلود ماهی بگیرد. در عملیات مرصاد نیز گروهک منافقین با این تلقی که ملت و دولت پس از پایان جنگ و برقراری صلح با عراق خسته شده‌اند، تلاش کرد قصد خود را اجرایی سازد؛ غافل از این که ملت ایران، صدام را که کشورهای اروپایی و غربی پشتیبانش بودند، سر جای خود نشاند؛ چه برسد به گروهک منافقین.

دادستان تهران در خصوص هجمه‌های اخیر به دستگاه قضایی و زیر سؤال بردن کارآمدی آن طی چند ماه گذشته موجب شد دشمن طمع کند و با این تصور که دستگاه قضایی درگیر مسائل داخلی افزود: حمایت آمریکا از این اقدامات مجرمانه موید آن است که دشمن در صدر ضربه‌ زدن به انقلاب اسلامی است؛ اگرچه که ممکن است عده‌ای هم با دغدغه‌های اقتصادی وارد شده باشند.

دستگیری 700 راننده مست در تهران طی یک ماه گذشته

وی به موضوع آسیب‌های اجتماعی از جمله شرب خمر و رانندگی در حال مستی پرداخت. وی با اعلام این که طی ماه گذشته 700 راننده مست در تهران دستگیر شده‌اند، در اهمیت این آمار، به حادثه تصادف خودروی تیبا اشاره و اظهار کرد: در این حادثه که بامداد هشتم دی ماه رخ داد، یک دستگاه خودروی تیبا حامل هفت سرنشین چهار دختر و سه پسر که آزمایش الکل همگی مثبت بوده، به تیر چراغ برق اتوبان برخورد نموده و چهار سرنشین آن فوت کرده‌ و سه نفر شدیداً مصدوم شده‌اند.

وی از خانواده‌ها خواست نسبت به رفتار فرزندان خود مراقبت نمایند و از سرپرستان نواحی دادسرا درخواست نمود با رانندگان مست و هم‌چنین جرایم مرتبط با مشروبات الکلی با جدیت برخورد نمایند.

کشف 24 هزار لیتر مشروب الکلی

جعفری دولت آبادی از کشف 24 هزار لیتر مشروب الکلی ظرف یک هفته اخیر در تهران و دستگیری سه نفر از عوامل آن خبر داد و افزود: جرایم مرتبط با مشروبات الکلی با قصد آلوده‌سازی جوانان ارتکاب می‌یابد.

وی برخورد با کلیه جرایم مرتبط مانند شرب خمر، ساخت، فروش و عرضه مشروبات الکلی و رانندگی حین مستی ضروری است و به ویژه جرم اخیر که آسیب‌ جانی در پی دارد، باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

ضرورت بازدید هدفمند از زندان‌ها

وی با تاکید بر تداوم برنامه بازدید معاونان و قضات از زندان‌ها، در خصوص لزوم ملاقات با زندانیان اظهار کرد: طبق بررسی انجام شده، تعدادی از محکومین در زندان اوین از بابت محکومیت مهریه در بازداشت می‌باشند.

وی افزود: نباید بازدید از زندان به یک کار تشریفاتی تبدیل شود، بلکه قضات ناظر با حضور در اندرزگاه‌ها با زندانیان ملاقات چهره به چهره نمایند؛ زیرا این ملاقات‌ها، زمینه ارزیابی صحت اظهارات متهمان را فراهم می‌نماید؛ ضمن این که زندانیان احساس می‌کنند که مشکلات آنان پیگیری می‌شود.

دادستان تهران با تاکید بر توجه ویژه به دو جرم سرقت و جعل و اعلام افزایش برخی مصادیق این جرایم طی سال جاری، افزود: با نزدیک شدن به ایام عید، آمار سرقت افزایش می‌یابد. وی رسیدگی تخصصی به انواع سرقت‌ها و مقابله با این جرم، را موجب تأمین امنیت آسایش شهروندان دانست.

وی هم‌چنین از وصول گزارش‌هایی با موضوع جعل همراه با غصب عنوان خبر داد و با اشاره به دو پرونده که در یک مورد، متهم با ادعای این که مربی تنیس یکی از مسؤولین است و در مورد دوم، یک نفر با ادعای نفوذ در دادستانی، با فریب مردم چند میلیارد تومان از آن‌ها برای کارسازی برخی پرونده‌ها دریافت نموده‌، اظهار داشت: برخورد سریع با این‌گونه جرایم تاثیر پیشگیرانه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین