|
|
امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۱۹۴۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۳
پلیس ترکیه 20 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر استانبول بازداشت کرده که گفته می‎شود 15 نفر از این افراد اتباع کشورهای خارجی هستند.
 پلیس ترکیه 20 نفر را به اتهام ارتباط با گروه تروریستی داعش در شهر استانبول بازداشت کرده که گفته می‎شود 15 نفر از این افراد اتباع کشورهای خارجی هستند.

پلیس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که طی یک عملیات ضد تروریستی در شهر استانبول، محل اختفای این مظنونین هدف حمله قرار گرفته است.

این عملیات ضد تروریستی در سالروز حمله تروریستی داعش به یک باشگاه شبانه در استانبول انجام می‌شود که در پی این حمله تروریستی ده‌ها نفر کشته شدند.

پایگاه ینی شفق نیز هفته گذشته گزارش داد که بر اساس اطلاعات به دست آمده از نشست هفتگی وزیر کشور ترکیه، در طول سال جاری 2190 اقدام تروریستی در این کشور خنثی شده‌اند.

بر اساس این گزارش ارتش و پلیس ترکیه از ابتدای سال جاری تا روز 25 دسامبر 50 هزار و 682 عملیات ضد تروریستی در سراسر این کشور انجام داده‌اند که در پی این عملیات 1190 تروریست کشته، 521 نفر زخمی و 464 نفر دیگر نیز بازداشت شده‌اند.

رسانه‌های ترکیه می‌گویند که تاکنون 319 نفر در این کشور در پی حملات تروریستی صورت گرفته از سوی عناصر وابسته به داعش جان خود را از دست داده‌اند.

علاوه بر این بر اساس آمار منتشر شده از حدود دو سال پیش تاکنون حدود 5 هزار نفر در ترکیه به اتهام ارتباط با داعش دستگیر شده‌اند که 3290 نفر از آنها از اتباع خارجی 95 کشور جهان بوده‌اند، علاوه بر این دولت ترکیه به دلیل تهدیدات تروریستی از ورود 38269 نفر به این کشور جلوگیری کرده است.

منبع : میزان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین