|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۱۹۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
الشرق قطر نوشت پس از ناکامی‌های مکرر عربستان، ابوظبی و ریاض تلاش می‌کنند، آمریکا را وارد طرحی موسوم به «دام عقرب» کنند.
 الشرق قطر نوشت پس از ناکامی‌های مکرر عربستان، ابوظبی و ریاض تلاش می‌کنند، آمریکا را وارد طرحی موسوم به «دام عقرب» کنند.

پایگاه اینترنتی الشرق قطر نوشت: پس از گذشت سه سال از ناکامی های ائتلاف عربی تحت هدایت عربستان سعودی در تحقق اهداف خود برای بازگرداندن (باصطلاح) مشروعیت به یمن و همچنین ادامه شکست عملیات نظامی در یمن، سندی محرمانه فاش شد که نشان می دهد امارات و عربستان می خواهند از طریق طرحی موسوم به «دام عقرب»، اتئلاف جنگ علیه یمن را به آمریکا واگذار کنند.

پایگاه خبری یمن این سند سعودی را منتشر کرده است.
این سند محرمانه شامل نامه نگاری میان خالد بن سلمان، سفیر عربستان در واشنگتن با مسئولان کشورش در ریاض است. این سند متضمن طرحی است که بر اساس آن، ریاض تلاش می کند با همکاری امارات عملیات بزرگی به سرکردگی واشنگتن در یمن انجام دهد.

این سند از وجود طرحی از پیش تعیین شده برای مداخله مستقیم آمریکا و تاسیس پایگاههای آمریکایی در یمن پرده برداشت.

این سند با عنوان «فوری و بسیار محرمانه» شامل گزارشی درباره دیدارهایی است که سفیر عربستان سعودی در آمریکا به همراه یوسف العتیبه سفیر امارات در این کشور با سفرای کشورهای عضو دائم شورای امنیت برگزار کرده است تا آنها را متقاعد کند شورای امنیت جلسه ای فوق العاده برگزار کند و در آن جلسه به بهانه تلاش برای تامین امنیت کشتیرانی بین المللی از تهدیدهای حوثی‌های یمن و همچنین حمایت از ائتلاف عربی و اعمال قیمومیت سازمان ملل بر باب المندب و بنادر یمن، قطعنامه ای بین المللی برای مداخله مستقیم نظامی در یمن صادر کند.

در این سند که پایگاه خبری العربی یمن آن را منتشر کرد، آمده است این دیدارها با حضور فرماندهان ارشد اداره امنیت ملی و سرویس اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکا برگزار شده است.

در این سند به مسئولان عربستان اطلاع داده شده است جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا با آنچه در این گزارش آمده موافقت کرده است و گفته این پیشنهادها از سوی امارات برای طرحی موسوم به «دام عقرب» به فرماندهی ژنرال ژوزف فوتیل، فرمانده نیروهای پیاده نظام در پایگاه «العند» و جزیره «سقطرا» مطرح شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین