|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۰۹
کد خبر: ۱۹۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
افخمي به تامين مالي طرحهاي آب شيرين كن در كشور اشاره كرد و گفت : با توجه به اينكه كشورمان در منطقه خشك قرار گرفته است راه اندازي طرحهاي آب شيرين كن يك ضرورت انكار ناپذير است .
رییس هیئت مدیره بانک صنعت و معدن با اشاره به حجم 70ميليارد توماني سپرده‌های بخش صنعت و معدن در شعب اين بانک در استان یزد، گفت: 20 برابر میزان سپرده‌های استان یزد، تسهیلات به صنايع و معادن يزد پرداخت شده است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بانك صنعت و معدن ، علی اشرف افخمی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد اظهار کرد: با توجه به رویکردی که بانک صنعت و معدن در حمايت از صنايع و معادن دارد 20 برابر ميزان سپرده ها، تسهيلات به صنايع و معادن استان يزد پرداخت شده است و بر اساس ضوابطی که داریم توانستیم با کسب اجازه از بانک مرکزی و با تجهیز منابع، اعتبارات لازم را به استان یزد تزریق كنيم.

وی با اشاره به این‌که موانع زیادی پیش روی ما در حوزه بانکی و پولی برای صنعتگران وجود دارد، افزود: الزامات و پیش نیازهایی وجود دارد تا بتوانیم ارتباط با بانک‌های بین المللی را توسعه دهیم که با توجه به شرایط 10 ساله تحریم اندکی فضای کار را دشوار کرده است.

رئیس هیئت مدیره مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان این‌که برقراری ارتباطات به این آسانی‌ها نیست، گفت: قطعا باید با حمایت‌های بانک مرکزی و مسئولان اقتصادی برای توسعه این ارتباطات اقدام شود و بتوانیم بخش صنعت و معدن را به رونق و تحرکی گسترده برسانیم.

افخمي با اشاره به بازگشايي ال سي 8 . 1 ميليارد دلاري پروژه قطار برقي تهران – مشهد و هم چنين تامين مالي هواپيماهاي اير باس و اي تي آر از سوي اين بانك تصريح كرد : تحول در زير ساخت و ناوگان هوايي كشور قطعا روند توسعه صنعتي كشور را شتاب خواهد بخشيد وبه عنوان يك محور مهم در توسعه اقتصادي پايدار ايفاي نقش خواهد كرد.

این مقام مسئول در ادامه با بیان این‌که با این وجود گشایش‌های خوبی حاصل شده، تصریح کرد: ظرفيت توليد برق كل كشور 70 هزار مگاوات است كه بانك صنعت و معدن با تامين مالي 3 ميليارد دلاري بخش نيروگاه ، حدود 9 درصد ، يعني 6000 مگاوات از آن را تامين اعتبار كرده كه هم اكنون 3000 هزار مگاوات آن در شبكه برق كشور جاري است .

وي تصريح كرد: بانك صنعت و معدن براي طرح هاي عظيم پتروشيمي نظير پتروشيمي هاي مهاباد، لرستان،كاويان،بوشهر، هنگام، ايلام،مسجد سليمان، آديش جنوبي و گاز بيد بلند 8 . 2 ميليارد يورو تسهيلات اختصاص داده كه با بهره برداري كامل از آنها 6517 شغل ايجاد مي شود.

افخمي فعاليت بانك صنعت و معدن در زمينه طرح هاي فولادي را نيز قابل ملاحظه توصيف كرد و گفت: اين بانك طرح هاي فولادي آهن و فولاد ارفع ، فولاد بافت، ني ريز ، شادگان ، سبزوار، قائنات، سپيد دشت ، ميانه ، مادكوش و مكران ، ذوب آهن و فولاد ازنا و ذوب آهن پاسارگاد را نيز 3ميليارد يورو تامين مالي كرده كه حاصل آن ايجاد 8656 شغل مستقيم خواهد بود.

افخمي به تامين مالي طرحهاي آب شيرين كن در كشور اشاره كرد و گفت : با توجه به اينكه كشورمان در منطقه خشك قرار گرفته است راه اندازي طرحهاي آب شيرين كن يك ضرورت انكار ناپذير است .

وي تصريح كرد: آماده همکاری بیشتر برای تامین مالی پروژه ها هستیم و به صنعت و معدن استان و سرمایه گذاران این بخش کمک خواهیم کرد.

مديرعامل بانك صنعت و معدن با تاكيد بر اين‌كه باید ارتباط صنايع و معادن با بانك دو سویه باشد گفت: همچنین آماده دریافت طرح ها و مرور و بررسی برای سرمایه گذاری هستیم تا رضایت مردم و سرمایه گذاران جذب شود و رونق تولید و اشتغالزایی در استان ایجاد شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین