|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۹۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.
نیروی انتظامی در مهم ترین حوادث 24 ساعت گذشته از کشف و معدوم سازی 3 تن سس فاسد دپو شده در یکی از کارخانه های استان اردبیل خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین عبدی فرمانده انتظامی استان اردبیل در رابطه با این خبر گفت:ارزش این سس های غذایی فاسد 2 میلیارد و 550 میلیون ریال برآورد شده که در کارخانه ای در شهرک صنعتی شهرستان 'نمین' دپو شده بود.

وی اضافه کرد: به دنبال دریافت گزارش های مردمی مبنی بر دپو سس های غذایی فاسد در کارخانه ای در شهرک صنعتی شهرستان 'نمین' مأموران انتظامی این شهرستان با همراهی کارشناسان شبکه بهداشت به آدرس این کارخانه اعزام شدند.

سردار عبدی افزود: با هماهنگی مقام قضائی و در بازرسی از این کارخانه، 3 تن سس غذایی فاسد و دپو شده به ارزش 2 میلیارد و 550 میلیون ریال کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به دستگیری یک نفر در ارتباط با کشفیات به دست آمده ، گفت: پس از تکمیل پرونده، سس های فاسد معدوم شد.

**شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازی درگاه جعلی یکی از بانک‌ها در فضای سایبری

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا عاملین راه‌اندازی درگاه جعلی پرداخت مالی در یکی از مراکز آموزش عالی مشهد شناسایی و قبل از رسیدن به اهداف مجرمانه در اختیار مراجع قانونی قرار گرفتند.

سردار قادر کریمی در تشریح این خبر افزود:با رصد و پایش فضای سایبری توسط تیمی از کارشناسان زبده پلیس فتا، هنگام گشت‌زنی در فضای سایبر موفق به شناسایی درگاه پرداخت جعلی با مشخصات یکی از بانک‌های سرشناس در فضای سایبری شدند.

وی افزود: این درگاه پرداخت جعلی که با آرم و لوگو بانکی معروف و سرشناس در فضای سایبری فعالیت می‌نمود محیطی را ایجاد کرده بود تا کاربران هنگام پرداخت مالی در خرید‌ها و پرداخت‌های اینترنتی خود به جای اینکه به درگاه اصلی متصل شوند به درگاه جعلی یاد شده هدایت و اطلاعات حساب خود را به این طریق به صورت ناخواسته در اختیار فیشر یا سارق قرار می‌دادند.

سردار کریمی ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان و در صدر آن تیم عملیات ویژه مبارزه با جرایم سایبری طی زمان کوتاهی عامل راه‌اندازی این درگاه پرداخت جعلی که متاسفانه مسئول فناوری اطلاعات (IT) دانشگاهی در مشهد بود شناسایی و با دستور قضایی در عملیاتی غافلگیرانه به همراه مستندات دیجیتالی و تجهیزات رایانه‌ای مرتبط با ایجاد درگاه پرداخت جعلی، دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی تصریح کرد: متهم 34 ساله با رویت شواهد مستدل دیجیتالی فرد دیگری از همکاران قسمت فناوری اطلاعات دانشگاه را به عنوان همدست خود به پلیس معرفی، که پس از دستگیری، کلیه عوامل این پرونده جهت تعیین تکلیف نهایی به دادسرا معرفی شدند.

این مقام عالی انتظامی در خصوص تعداد و میزان دقیق کلاهبرداری صورت گرفته گفت: با توجه به اینکه از زمان ایجاد این درگاه بانکی جعلی دو هفته بیشتر نمی‌گذرد تحقیقات در این رابطه در دست اقدام و به محض شناسایی تعداد دقیق شکات، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

**انحراف به چپ سواری پراید، 3 کشته و 4 مجروح برجای گذاشت

برخورد 2 دستگاه سواری پراید و تریلی در محور ایواوغلی – مرند در آذربایجان غربی 3 کشته و 4 مجروح برجای گذاشت.

سرهنگ عباس فرمانی اظهارداشت: ماموران پلیس راه از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110، از وقوع یک فقره تصادف در محور 'ایواوغلی - مرند' مطلع و بلافاصله به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی های اولیه مشخص شد که این تصادف بین 2 دستگاه سواری پراید و تریلی رخ داده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در این حادثه، راننده و 2 نفر از سرنشینان سواری پراید در دم فوت شدند، افزود: 4 سرنشین دیگر خودرو پراید نیز که به شدت مجروح شده بودند به کمک عوامل امدادی به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی گفت: کارشناسان پلیس راه، علت این حادثه را انحراف به چپ از سوی راننده سواری پراید اعلام کردند.

**مرگ 2 کودک بر اثر آتش بازی در ایرانشهر

سرپرست انتظامی شهرستان ایرانشهراستان سیستان و بلوچستان از مرگ 2 کودک 5 و 6 ساله ایرانشهری در اثر آتش بازی و بی احتیاطی والدین در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمود سعادتی گفت: روز گذشته آتش بازی 2 کودک 5 و 6 ساله در روستای 'احمدآباد ابتر' منجر به سوختگی 100 درصد و مرگ تلخ این 2کودک شد.

وی افزود: در بررسی های اولیه مشخص شد این 2 کودک که توسط والدین در منزل تنها گذاشته شده بودند در یک اتاق مخروبه که حاوی زباله و برگ و چوب درخت خرما بوده اقدام به روشن کردن آتش کردند که متأسفانه دچار سوختگی شدید و در نهایت فوت آنها شده است.


**کشف حدود 100 کیلوگرم تریاک

فرمانده انتظامی استان کرمان از کشف حدود 100 کیلوگرم تریاک ازیک خرده فروش مواد مخدرخبر داد.

سرهنگ عبدالعلی روانبخش گفت: ماموران انتظامی کلانتری 19 شهر کرمان با انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و کار پلیسی موفق شدند یک باب منزل مسکونی که در آن اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می شد را شناسایی کنند.

وی افزود: در همین رابطه ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی در بازرسی از این منزل موفق شدند 98 کیلو و 600 گرم تریاک را که به صورت ماهرانه ای در یک دستگاه خودرو پژو جاساز شده بود کشف و یک متهم را نیز دستگیر کنند.

سرهنگ روانبخش ادامه داد: متهم دستگیر شده پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به همراه مواد مکشوفه به مراجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان گفت: شهروندان عزیز می توانند هرگونه خبر یا اطلاع از موارد مشابه را به پلیس 110 گزارش دهند.

**دستگیری سارقان احشام با 26 فقره سرقت

فرمانده انتظامی سپیدان استان فارس از شناسایی باند سرقت احشام و کشف 26 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سلطان محمدی اضافه کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت احشام در شهرستان سپیدان، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرارگرفت.

وی افزود: ماموران با انجام گشت زنی های هدفمند و بررسی سابقه سارقان سابقه دار و با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند 3 نفر از سارقان حرفه ای احشام را در یک اقدام ضربتی دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان اظهار کرد: پس از انتقال متهمان به پلیس آگاهی در بازجویی فنی و تخصصی و مواجه با ادله و مستندات پلیس، سارقان به 26 فقره سرقت احشام در شهرستان سپیدان اعتراف کردند.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، افزود: مخلان نظم و امنیت بدانند فرزندان ملت درنیروی انتظامی از عزمی راسخ در برخورد با آنان برخوردارند و اجازه هنجارشکنی را به هیچ کس نخواهند داد.

**توقیف محموله اسباب بازی قاچاق

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف یک محموله اسباب بازی خارجی به ارزش 2 میلیارد ریال و دستگیری یک قاچاقچی خبر داد.

سرهنگ جهانگیرکریمی گفت : ماموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید رئیسیان شهرستان سمیرم حین کنترل خودروهای عبوری از ایستگاه به یک کامیون کشنده ولوو مشکوک و آن را متوقف کردند.

این مقام انتظامی افزود: در بازرسی از این خودرو تعداد 682 کارتن انواع اسباب بازی خارجی کشف شد که راننده مدارک گمرکی را ارائه نداد و خودرو و محموله توقیف شدند.

سرهنگ کریمی با اشاره به دستگیری راننده در این رابطه گفت: ارزش محموله کشف شده توسط کارشناسان 2 میلیارد ریال اعلام شده است.

**کشف بیش از 66 تن موادافیونی

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف 66 تن و 116 کیلو انواع موادمخدر در 9 ماهه امسال خبر داد.

سردار عزیزاله ملکی گفت: ماموران انتظامی هرمزگان در راستای مقابله با قاچاق موادمخدر و برخورد با سوداگران مرگ، با پیگیری های شبانه روزی، اقدامات اطلاعاتی و اشرافیت کامل بر محورهای مواصلاتی فرعی و اصلی استان در 9 ماهه امسال موفق شدند، 677 دستگاه خودرو سبک و سنگین حامل موادمخدر را شناسایی و توقیف کنند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت، 66 تن و 116 کیلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف شده است، افزود: این مقدار مواد کشف شده شامل 58 تن و 11 کیلو تریاک، 7 تن و 586 کیلو حشیش ، 409 کیلو و 588 گرم هروئین و 108 کیلو و 834 گرم سایر مواد است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل این کشفیات افزایش داشته است.

این مقام انتظامی تعداد دستگیری معتادان کارتن خواب را 16هزار و 334 نفر و دستگیری قاچاقچیان ،خرده فروشان و توزیع و حمل کنندگان مواد مخدر را 2 هزار و 968 نفر عنوان کرد.

سردار ملکی ، تعداد طرح های پاکسازی محلات و نقاط آلوده استان را 497 مرحله و تعداد منازل محل دپو و توزیع مواد مخدر را 454 منزل عنوان و خاطر نشان کرد : در 9 ماهه امسال 39 باند قاچاق مواد مخدر در استان شناسایی و منهدم و در اجرای طرح های پاکسازی 26 تن و 553 کیلو انواع مواد کشف شده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین