|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۹
کد خبر: ۱۹۴۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۵
پیوندی با بیان اینکه از هر گونه ایده جدید برای بهبود کار جمعیت هلال‌احمر استقبال خواهند کرد گفت: ما به دنبال مطرح کردن شخص نیستیم. بلکه مسئله این است که با آرم جمعیت هلال‌احمر فارغ از اینکه چه کسی هستیم به درستی خدمت‌رسانی انجام دهیم.
رییس جمعیت هلال احمر می‌گوید در زلزله کرمانشاه بسیاری از نقاط ضعفمان را متوجه شده و در جهت رفع آنها بر آمدیم اما باید آمادگی خودمان را بالا برده و به روز باشیم.

به نقل پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، دکتر علی‌اصغر پیوندی  در اختتامیه همایش دو روزه مدیران ستادی و عامل جمعیت هلال احمر با تشکر از کسانی در زلزله اخیر کرمانشاه و کرمان حضور فعال داشتند گفت: «اگر همدلی، هم‌فکری، همکاری و همراهی مدیران ستادی، امدادگران و داوطلبان و تمام عزیزانی که در مناطق مستقر شدند نبود شاید مشکلات خیلی بیشتر از اینها میشد و در در درجه اول شاید خود مردم آسیب بیشتر می‌دیدند، به همین دلیل صمیمانه قدردان زحمات همه شما عزیزان هستم. این دو روز برای من بسیار کاربردی و آموزنده بود. تجربیات خوب و ارزنده‌ای بیان شد که قطعا از این پس از آنها استفاده خواهیم کرد. قطعا هم باید اینگونه باشد که همه پیشنهادات و انتقادات خودشان را مطرح کنند، رابطه دو طرفه قطعا رابطه موفق‌تری خواهد بود و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. »

وظایف تمامی افراد باید در بحران ها مشخص باشد

وی ادامه داد: «موردی که در کارگاه‌ها احساس می‌شد این است که مقداری در آیین‌نامه‌ها و دستورات باید اصلاحاتی صورت بگیرد. از همه می‌خواهم پروتکل‌ها را با مشارکت مدیران عامل و افراد باتجربه در خارج و داخل جمعیت بازبینی جدی کنند. همه ما باید دقیقا بدانیم اگر خدای ناکرده بحرانی رخ می‌دهد به عنوان یک مدیر یا تحت عنوان هر سمت دیگری چه کاری باید انجام دهند. بنابراین لازم است پروتکل‌ها شفاف، همه‌جانبه و در همه قسمت‌ها تهیه شود و همه به عنوان دستورالعمل و چهارچوب از آن مطلع باشند. بحران به هم‌ریختگی به دنبال دارد اما اگر از قبل یک چهارچوب مشخص وجود داشته باشد در پناه این چهارچوب می‌توان در لحظاتی که حتی یک ثانیه از آنها مهم هستند موفق‌تر عمل کرد.»

همبستگی و انسجام باید در همه کارهای ما احساس شود

رئیس جمعیت هلال‌احمر در ادامه بحث رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی را بسیار مهم خواند و گفت: این بحث با پروتکل جدید ما تدوین خواهد شد و برای آن اطلاع‌رسانی انجام می‌شود و در نهایت ملاک کار ما در برخورد با حوادث در هر جای کشور است. به عنوان مثال باید این را بدانید زمانی که حادثه‌ای در یک جای کشور می‌افتد آیا به عنوان مدیرعامل مجاز به موضع‌گیری هستید یا خیر؟ و اینکه اصلا چه صحبت‌هایی باید مطرح شود؟ ما می‌خواهیم یک حرف واحد در جهت آرامش مردم و برای رفع مشکلات بزنیم. خواهش من این است که بر این اساس رفتار کنید و به عنوان یک شخص حقوقی کسی خارج از این پروتکل رفتار نکند. همبستگی و انسجام باید در همه کارهای ما احساس شود.

زلزله یک بحران مقطعی و کوتاه مدت نیست

وی افزود: در زلزله کرمانشاه تجربیات زیادی به دست آوردیم و لازم است که از این تجربیات استفاده شود. این زلزله یک فاجعه بسیار بزرگ بود، نقاط منفی زیادی داشت، برای مردم آسیب زیادی داشت که این رنج به سادگی قابل حل نیست و سال‌ها برایشان ادامه خواهد داشت. اما زلزله یک بحران مقطعی و کوتاه مدت نیست و لازم است که از این اتفاق درس بگیریم.

پیوندی با تاکید بر ضرورت تعامل درست با نمایندگان مجلس بیان کرد: خواهشم  از مدیران عامل این است که با نمایندگان مجلس در شهرشان تعامل خوب و درستی داشته باشند و این تعامل باید در قالب منافع ملی باشد. باید برای نمایندگان توضیح دهیم که چه کاری انجام می‌دهیم و مشکلاتی که داریم چه چیزی هستند و بسیاری موارد دیگر که می‌تواند رابطه ما با مجلس را به خوبی سامان دهد.

در مواقع خطر با آرامش خاطر به خدمت‌رسانی بپردازیم

وی خاطرنشان کرد: درست است که ما به منابع دولتی نیاز داریم اما باید نیم‌نگاه جدی به درون خودمان داشته باشیم. باید روزی برسد که منابع داخلی ما آنقدر زیاد باشد که بودجه دولت آثار جدی در عملکرد ما ایجاد نکند. این به معنی عدم استفاده از منابع دولت نیست، به عنوان معین دولت و بخش حاکمیتی باید بودجه دریافت کنیم. اما در کنارش باید طبق قوانین نیم‌نگاهی به مواردی که خودمان داریم و می‌توانیم از آنها درآمدی کسب کرد داشته باشیم

وی افزود: همچنین باید به دنبال تعامل جدی‌تر با سازمان‌ها و ارگان‌های دیگر برای حفظ منافع جمعیت هلال‌احمر داشته باشیم.  رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه از قبل مطالعات خوبی برای بسته آمایشی انجام شده است گفت: در هر حال ما کشور آسیب‌پذیری هستیم و باید با یک تدبیر و در یک بسته آمایشی جدید نقاط حادثه‌خیز را قطعه‌بندی کنیم و امکانات را برا اساس آن تقسیم کنیم که در مواقع خطر با آرامش خاطر به خدمت‌رسانی در رده‌های مختلف بپردازیم.

هلال‌احمر وجهه بسیار خوبی دارد

وی ارتباط با تمام کانون‌های اجتماعی قدرتمند در تمام جهان را مورد دیگری دانست که جمعیت هلال‌احمر باید به آن توجه کند و افزود: خوشبختانه هلال‌احمر وجهه بسیار خوبی دارد، باید به عنوان جمعیت‌ هلال‌احمر بر اساس اصول هفت‌گانه با تمام کانون‌های اجتماعی تعامل داشته باشیم و این تعامل می‌تواند با خیرین، ورزشکاران، هنرمندان و افراد تاثیرگذار اجتماعی باشد. تا در نهایت به شکل سازنده به ما کمک کند.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطر نشان کرد: ما همیشه به مردم نیاز داریم و باید دستمان را به سمتشان دراز کنیم تا ارتباط درستی با آنها داشته باشیم.

پیوندی با بیان اینکه از هر گونه ایده جدید برای بهبود کار جمعیت هلال‌احمر استقبال خواهند کرد گفت: ما به دنبال مطرح کردن شخص نیستیم. بلکه مسئله این است که با آرم جمعیت هلال‌احمر فارغ از اینکه چه کسی هستیم به درستی خدمت‌رسانی انجام دهیم.

وی در پایان به ضرورت برگزاری مستمر مانورهای نزدیک به واقعیت تاکید کرد و اضافه کرد: در زلزله کرمانشاه بسیاری از نقاط ضعفمان را متوجه شده و در جهت رفع آنها بر آمدیم اما باید آمادگی خودمان را بالا برده و به روز باشیم. می‌توانیم در قالب این مانورها حتی به سراغ مناطق محروم‌تر کشور برویم و حتی این کار را تبدیل به یک کار جهادی کنیم، در عین حال که یک تمرین برای آمادگی بیشتر جمعیت هلال‌احمر خواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین