|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۱۹۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۲
کارشناس مسکن با تاکید بر اینکه جهش قیمت مسکن در کشور منتفی است گفت: یکی از اقدامات مناسب در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده ورود انبوه‌سازان به این بخش بوده است که البته بانک‌های عامل در عمل به تعهدات خود کوتاهی کرده‌اند.
 عباس شوکتی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار منتشر شده در رابطه با جدیدترین وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: آمارها حاکی از آن است که قیمت مسکن اندکی رشد داشته است اما با این حال باید به این نکته توجه داشت که میزان افزایش قیمت مسکن را باید براساس نرخ تورم سنجید.

وی تصریح کرد: لذا چنانچه رشد قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم عمومی باشد نه تنها قیمت مسکن افزایش نیافته است بلکه می‌توان گفت قیمت مسکن نسبت به سال‌های اخیر روند کاهشی را نیز طی کرده است.

شوکتی در عین حال بیان کرد: ممکن است در برخی مناطق لوکس قیمت مسکن افزایش یافته باشد اما واقعیت آن است که قیمت املاک و ساختمان‌ها در اغلب مناطق در مقایسه با نرخ‌های سال 91 ارزان‌تر شده است.

این کارشناس مسکن خطاب به سازندگان اظهار کرد: انبوه‌سازان و تولیدکنندگان مسکن باید به این مساله توجه داشته باشند افزایش قیمت کمکی به رونق بازار نمی‌کند بلکه به دلیل رشد قیمت مسکن در اواخر سال 91 معاملات مسکن دچار کاهش و در نتیجه بازار مسکن باعث رکود شد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر روند معاملات مسکن افزایشی است یادآور شد: در سال 91 آنچه در بازار مسکن مشهود بود رواج معاملات سوداگرانه بود، این مساله باعث تصورات اشتباهی در بازار شده بود.

شوکتی با اشاره به اینکه متاسفانه سیاست‌های گذشته باعث شد تا شاهد افزایش قیمت مسکن در کشور باشیم، یادآور شد: یکی از مشکلات برخی نقاط کشور ساخت و ساز با کیفیت نازل است به طوری که طی زلزله‌های اخیر کشور شاهد فروریزش برخی ساختمان‌ها بودیم.

این کارشناس مسکن در ادامه با انتقاد از جانمایی نامناسب برخی پروژه‌های مسکن مهر در کشور تاکید کرد: مسکن مهر باید در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری اجرا می‌شد به دلیل غفلت از این مساله در حال حاضر شاهد بدون متقاضی بودن حدود 110 هزار واحد این طرح هستیم.

وی با اشاره به اینکه طی سال‌های اخیر سیاست دولت به کارگیری تسهیلات مسکن در بافت‌های ناکارآمد بوده است، گفت: به دلیل این سیاست سازندگان مسکن بر نوسازی بافت‌ها متمرکز شدند که البته در این مسیر بانک‌های عامل در عمل به تعهدات خود کوتاهی کردند که امیدواریم این مشکل برطرف شود.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین