|
|
امروز: پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۹۴۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
یکی از منابع نزدیک به پادشاهی عربستان اعلام کرد، ۱۷ تاجر آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی نیز به عنوان بخشی از سرکوب گسترده مبارزه با فساد در عربستان سعودی بازداشت شده‌اند.
یکی از منابع نزدیک به پادشاهی عربستان اعلام کرد، ۱۷ تاجر آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی نیز به عنوان بخشی از سرکوب گسترده مبارزه با فساد در عربستان سعودی بازداشت شده‌اند.

این منبع آگاه به روزنامه دیلی میل گفت: این ۱۷ مرد که هشت تن از آنها آمریکایی، شش تن انگلیسی و سه تن فرانسوی هستند در جریان بازداشت میلیاردرها و شاهزادگان به دستور محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان بازداشت شده‌اند.

شاهزاده محمد بن سلمان ادعا کرده که این بازداشت‌ها برای پایان دادن به فساد صورت گرفته اما بسیاری از مقامات این اقدام را تلاشی برای تحکیم قدرت این ولیعهد تلقی کرده‌اند.

گفته می‌شود در بین این افراد بازداشت شده شاهزاده ولید بن طلال، شاهزاده میلیاردر سعودی و یکی از ثروتمندترین مردان جهان که سهامدار اوبر، توئیتر و سیتی گروپ است، قرار دارد.

این منبع گفت: این ۱۷ مرد خارجی در بین افرادی هستند که در هتل پنج ستاره ریتز کارلتون ریاض که به لوکس‌ترین زندان جهان تبدیل شده، به سر می‌برند.

این منبع افزود: برخی از این ۱۷ تاجر جزو بازداشت شدگانی هستند که توسط مقامات سعودی مورد شکنجه قرار گرفته‌اند. هر یک از آنها با مجوز کار در عربستان هستند و بیشتر از آنکه تاجران خارجی یا مسافر باشند، ساکنین مهاجر محسوب می‌شوند.

این منبع در ادامه گفت: این افراد مورد ضرب و شتم، شکنجه و توهین قرار گرفته‌اند. مقامات سعودی می‌خواهند این افراد را خرد کنند.

این در حالی است که روزنامه دیلی میل تاکید کرد که قادر به تایید ادعاهای این منبع نیست.

یکی از سخنگویان سفارت عربستان در واشنگتن گفت، دادستان کل کشور طبق قوانین و مقررات مربوطه درخصوص این بازداشت‌ها عمل می‌کند و از اظهارنظر درخصوص اینکه چه کسانی بازداشت شده‌اند و یا اینکه آیا فرد غیرسعودی نیز در بین این بازداشت شدگان قرار دارد، یا خیر امتناع کرد.

در شرایط عادی اتباع خارجی بازداشت شده این حق را دارند تا با سفارت کشورهای خود تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: به دلیل توجه به حریم خصوصی افراد نمی‌تواند درخصوص پرونده‌های مستقل اظهارنظر کند و از گفتن اینکه آیا وکلا یا خانواده شهروندان آمریکایی در پی این سرکوب مبارزه با فساد عربستان درخواست کمک کرده‌اند یا خیر، امتناع کرد.

وزارت خارجه انگلیس نیز گفت: تاکنون هیچ یک از شهروندان انگلیسی در ریاض برای درخواست کمک با آنها تماس نگرفته و وزارت خارجه فرانسه نیز از اظهارنظر درخصوص این مساله امتناع کرد.

شاهزاده محمد بن سلمان از زمان آغاز این سرکوب مبارزه با فساد از تاریخ چهار نوامبر سال جاری میلادی ۱۱ تن از شاهزادگان سعودی و ده‌ها تن از تجار و مقامات دولتی را بازداشت کرده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین