|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۱۹۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۲
برانکو ایوانکوویچ حالا به این محکوم می‌شود که دستش برای همه تیم‌ها رو شده و دیگر مربیان و بازیکنان حریف می‌دانند او با چه سیستم، تاکتیک و شرایطی تیمش را به میدان می‌فرستد. حتی تعویض‌های برانکو در طول یک بازی هم لو رفته و در یک کلام، این مربی کروات برای سرخپوشان تکراری شده است.
  برانکو ایوانکوویچ حالا به این محکوم می‌شود که دستش برای همه تیم‌ها رو شده و دیگر مربیان و بازیکنان حریف می‌دانند او با چه سیستم، تاکتیک و شرایطی تیمش را به میدان می‌فرستد. حتی تعویض‌های برانکو در طول یک بازی هم لو رفته و در یک کلام، این مربی کروات برای سرخپوشان تکراری شده است.

با این حال اما تیم برانکو هنوز هم یک تیم تهاجمی است که آمار و آنالیزها ثابت می‌کند برای کسب برد در هر بازی به میدان می‌رود. تیمی که اکثر دقایق بازی را در یک‌سوم دفاعی حریف می‌گذراند و توانایی آن را دارد که با هر حمله، یک فرصت طلایی گلزنی بسازد. در دیدار برابر بادران و صنعت نفت آبادان در جام‌حذفی و همچنین تقابل با فولاد در لیگ، موقعیت‌هایی که پرسپولیس برای گلزنی ساخت و از دست داد را با موقعیت سایر تیم‌های لیگ در هنگام گلزنی مقایسه کنید تا به نتایج جالبی برسید. اینکه پرسپولیس هنوز می‌تواند با 7 بازیکن در نیمه حریفش بازی کند و اینکه برانکو توانسته بالاترین میزان آمادگی بدنی را برای یک تیم در لیگ برتر بسازد که بدون استراحت، بازی‌هایش را دنبال کند، نکته‌ای نیست که بتوان از کنارش به سادگی گذشت.

این روزها به برانکو حمله می‌شود که چرا تیمش بازی‌ها را نمی‌برد اما احتمالاً کسانی که به برانکو بابت این مسائل انتقاد می‌کنند، یادشان رفته در هفته‌ای که سرخپوشان مقابل فولاد متوقف شدند، سه فرصت ایده‌آل گلزنی داشتند و از سوی دیگر فاصله امتیازی‌شان با تیم دوم جدول از 7 به 8 امتیاز رسید. در همین فصل، برانکو توانست بهتر از لیگ پانزدهم امتیاز بگیرد، 10 پیروزی در 16 بازی و تنها یک شکست برای او رقم خورده در حالی که توانسته شهرآورد رفت را نیز به خود اختصاص بدهد. جدا از اینکه فاصله امتیازی‌‌اش با استقلال همین حالا 14 امتیاز است که یک حاشیه امنیت عالی به نظر می‌رسد.

معمولاً انتقاد کردن از یک مربی باید اصول، زاویه، منطق و فضای نتیجه‌‌گیری داشته باشد. مثلاً اگر بگوییم چرا برانکو قراردادش را تمدید نمی‌کند و از او بابت این مسئله خرده بگیریم، شاید منطقی‌تر از آن باشد که بگوییم آقای برانکو! چرا تیم شما در اهواز، در حالی که یک بر صفر از حریف جلو بوده و 3 فرصت طلایی را از دست داده، در دقیقه 89 بازی روی اشتباه دروازه‌بان‌‌تان گل خورده و بازی با تساوی تمام شده است؟! این حرف‌ها را معمولاً کسانی به زبان می‌آورند که به دنبال سودی از انتقاد به برانکو می‌گردند. حالا برخی دیگر هم هستند که معتقدند پرسپولیس به خاطر حذف از جام‌حذفی و همچنین تساوی بعد از 6 برد متوالی در اهواز، وارد بحران شده است!

برانکو شاید یک مربی متوسط باشد اما عملکرد سه فصل اخیر او نشان داده همین مربی متوسط، چه توفانی در فوتبال ایران به پا کرد. همین بازیکنان، همین تیم، همین مدیران در گذشته نیز در پرسپولیس بودند اما یادمان نرفته که چه فجایعی به جا گذاشتند. اوضاع پرسپولیس به فاصله دو ماه قبل از حضور برانکو به شکلی بود که پس از برد مقابل صبا در قم، محمد نوری کاپیتان تیم به خاطر ماندن در لیگ برتر و فاصله گرفتن از انتهای جدول، سجده شکر به جای آورد اما پرسپولیس در فصل پانزدهم توانست با امتیاز برابر با استقلال خوزستان، نایب‌قهرمان شود، فصل قبل قهرمان شد و حالا هم مدعی اول و صدرنشین لیگ است.

منبع : خبر ورزشی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین