|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۱۹۴۳۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۸
انتخابات بلای جان نیروهای انقلاب شده است حتی زمانی که نیروهای انقلاب کنار هم می‌نشینند به دلیل بعضی اختلافات به جمع‌بندی نمی‌رسند و حتی به خاطر رقابت‌های ناسالم و کینه‌ها حاضرند طرف مقابل انتخابات پیروز شود اما فردی که با او در جریان خودشان اختلاف دارند پیروز نشود.
تولیت آستان مقدس رضوی(ع) گفت: مقام معظم رهبری در همه سخنرانی‌های خود بعد از جریان ۸۸ در دفاع از جمهوریت نظام سخن گفتند و چهره فتنه‌گران و نقشه‌ای که برای براندازی نظام داشتند را برملا کردند.

حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای صیانت از مقام والای روحانیت با بیان اینکه سه ماموریت عمده بر دوش روحانیت است، اظهار داشت: در حال حاضر برخی از اصطلاح روحانی معتدل استفاده می‌کنند و می‌گویند فلانی فرد معتدلی است و این یعنی این فرد در زمان مناسب برای جلوگیری از تنش حرف خود را نمی‌‌زند و موضع نمی‌گیرد ولی اگر وظیفه سخن گفتن، پیام‌رسانی، اعلام موضع بر دوش ما باشد باید در زمان خود انجام شود.

اهم اظهارات رئیسی به شرح زیر است:

* برخی افراد که باید در همان زمان سخن می‌گفتند و روشنگری می‌کردند سکوت اختیار کردند اما مقام معظم رهبری در همه سخنرانی‌های خود بعد از جریان 88 در دفاع از جمهوریت نظام سخن گفتند و چهره فتنه‌گران و نقشه‌ای که برای براندازی نظام جمهوری اسلامی داشتند را برملا کردند.

* ما دین را امری شخصی و فردی نمی‌دانیم و دین باید در متن زندگی مردم اجرا شود، عده‌ای در همان کسوت روحانیت عقیده‌شان در مورد اجرا شدن دین عقیده سکولار است.

* اجتهاد ما اجتهاد تمدن‌ساز است که در مقابل هیچ سوالی نمی‌ماند، اجتهاد ما می‌تواند جامعه مدنی مدرن امروز را در کنار معنویت داشته باشد و ما معتقدیم که در سیاست نباید اخلاق ذبح شود. سیاست بدون دین حدود 400 سال است که در مغرب زمین اجرا می‌شود و نتیجه‌ای جز جنگ‌افروزی، ساخت کلاهک هسته‌ای و غیره نداشته است.

توطئه سقوط نظام ولایی با حماسه ۹ دی خنثی شد

آیت‌الله احمد خاتمی پیش از ظهر امروز در همایش منطقه‌ای صیانت از مقام والای روحانیت با بیان اینکه بی‌بصیرتی یعنی عمق نشانگاه و هدف دشمن را ندیدن و موضع به‌جا نگرفتن، اظهار داشت: تردید نکنید که هدف نهایی دشمن به ویژه در روزهای اخیر ناامید کردن مردم است و متاسفانه این روزها این ناامیدی از زبان برخی که 8 سال دولت در دستشان بوده شنیده می‌شود و به عنوان اپوزیسیون مقابل نظام موضع می‌گیرند.

*خریدن علما با پول یکی از دام‌های بیرونی روحانیت است و روحانیت باید مواظب باشد که با پول و به بهانه سهم امام از آنها سو استفاده نکنند، بی‌طرفی نسبت به اصل نظام اسلامی یکی دیگر از دام‌های بیرونی است.

* نظام جمهوری اسلامی پرچم دین را بلند کرده است، حماسه 9 دی‌ماه باید پیوسته بزرگ داشته شود زیرا جریانی توطئه سقوط نظام ولایی و بی‌طرفی نسبت به ولایت را دنبال می‌کرد اما مردم با بصیرت ایران با خلق حماسه 9 دی این توطئه را خنثی کردند.

* دام مقابله با نظام به مجرد دیدن یک مشکل یکی دیگر از دام‌های بیرونی روحانیت است، برخی تا یک مشکلی پیش‌ می‌آید می‌گویند ای وای این چه نظامی است؟ در پاسخ به آنها باید گفت مگر در حکومت امیرالمومنین مشکلی وجود نداشت؟ در نزدیک 5 سال حکومت امام علی (ع) 85 کارگزار داشتند که تنها استانداری که در این مدت تغییر نکرد استاندار مکه بود ولی بقیه استانداران  به دلیل مشکلات مالی چندبار تغییر کردند.

* اختلافات آخوندی، تحلیل‌ها، اخبار دروغ و تهمت از دام‌های بیرونی است. جریان فتنه 88 را یک کلمه دروغ «تقلب» به راه انداخت و متاسفانه این دروغ را در ذهن برخی انداختند و هنوز بعد از 8 سال در ذهنشان مانده است.

روح‌الامینی: برخی سیاسیون روی آتش فتنه ۸۸ بنزین ریختند

عبدالحسین روح‌الامینی صبح امروز(پنجشنبه 7دی) در دومین مجمع عمومی حزب توسعه و عدالت با اشاره به سفر چندی پیش برخی شخصیت‌های حزبی ایران به دعوت حزب کمونیست چین به این کشور گفت: در آنجا آنچه توجه من را جلب کرد این بود که یک پوست‌اندازی و جوانگرایی دیده می‌شد. بطور مثال از یکی از کشورهای اتحادیه اروپا جوانی حدودا 25 الی 30 ساله را دیدم که دبیرکل حزب حاکم بود. از 130 کشوری که در این همایش حضور داشتند فقط ایران و کشورهای عربی بودند که افراد مسن دبیران کل احزاب بودند.

دبیرکل حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی با اشاره به اینکه در سیاست نیز باید از الگوی استفاده شده در دفاع مقدس استفاده کنیم، گفت: در مسائل سال 88 با این موضوع مواجه بودیم که از خودگذشتگی و ایثار وجود نداشت و به دنبال رسیدن به مقاصد خود بودند. در 30 الی 50 سال آینده زمانی که اسناد کشورهای غربی منتشر شود خواهیم دید که افرادی بودند که قبل از بهار عربی در لیبی، تونس و مصر می‌خواستند بهار ایرانی راه بیندازند و کشور را با مشکل مواجه کنند. بعضی سیاسیون نیز به‌جای اینکه آتش فتنه 88 را خاموش کنند بر روی آن بنزین ریختند.

ضرغامی: اصولگرایی و اصلاح‌طلبی پوست خربزه‌ای است زیر پای عده‌ای/انتخابات بلای جان نیروهای انقلاب شده است
عزت‌الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز پنجشنبه 7 دی در دومین مجمع عمومی حزب توسعه و عدالت ایران اسلامی گفت: سیاست‌مداران امروز جمهوری اسلامی به دو دسته تقسیم می‌شوند، دسته اول موافق با کار حزبی و دسته دوم مخالف با کار حزبی هستند.

* بعضی مواقع می‌بینیم یک جوان یا سلبریتی می‌تواند با عملکرد خود در فضای مجازی در کوتاه‌مدت کاری بهتر و تاثیرگذارتر از احزاب انجام دهد لذا احزاب باید کار جمعی و تحلیل‌های جمعی خود را در گروه‌ها و شبکه‌ها و فضای مجازی منتشر کند تا از این طریق منعکس شود. بعضی مواقع می‌بینیم که جوان‌های 19-20 ساله کارهای تشکیلاتی بزرگی انجام می‌دهند که این نشان از عشق و علاقه آن‌ها دارد. کار حزب‌ها یک کار مستمر و ادامه‌دار است که این نکته‌ای مثبت اگر دنبال شود باعث کادرسازی خواهد شد.

* انتخابات بلای جان نیروهای انقلاب شده است حتی زمانی که نیروهای انقلاب کنار هم می‌نشینند به دلیل بعضی اختلافات به جمع‌بندی نمی‌رسند و حتی به خاطر رقابت‌های ناسالم و کینه‌ها حاضرند طرف مقابل انتخابات پیروز شود اما فردی که با او در جریان خودشان اختلاف دارند پیروز نشود.

* اصولگرایی و اصلاح طلبی یک پوست خربزه‌ای است که زیر پای عده‌ای گذاشته‌اند یعنی وقتی افرادی که اصولگرا نامیده می‌شوند بررسی می‌کنیم و با شاخص‌های انقلابی بودن مقایسه می‌کنیم می‌بینیم مطابقت ندارد لذا به احزاب نیز نباید احزاب اصولگرا و اصلاح‌طلب گفت. احزاب باید مستقل باشند که لازمه آن شجاعت است. با این تعریف حزب محافظه‌کار معنایی ندارد، کسی که در جمهوری اسلامی کار حزبی انجام می‌دهد، اگر لازم شد حکومت را اداره کند لازمه‌اش شجاعت است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین