|
|
امروز: دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
در نشست امضاء تفاهم نامه آموزش و پرورش با سازمان سینمایی عنوان شد؛
کد خبر: ۱۹۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
صبح امروز با حضور معاون پروشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم نامه مشترکی در حوزه سینمایی و هنر امضا شد.
حمیدرضا کفاش صبح امروز با حضور در دفتر ایوبی معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در جمع مدیران ارشد این حوزه تفاهم نامه مشترکی در خصوص فعالیت های هنری و سینمایی را امضا کرد.

کفاش در ابتدای این نشست ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار امیدواری کرد و این ماه خودسازی را زمینه ای برای توسعه فعالیت های میان 2 وزارتخانه که از مخاطبین حداکثری در کشور برخوردار است، خواند.

آغاز ارتباط سازمان سینمایی با آموزش و پرورش نشانه درک بالای دو نهاد از مسائل فرهنگی است

وی تشکیل اولین نشست معاونت سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با وزیر آموزش و پرورش را نشان از درک عمیقشان از مسائل فرهنگی و هنری کشور عنوان کرد، و افزود: در این نشست همکاری بین 2 ارگان و حضور بیشتر آموزش و پرورش در عرصه فعالیت های فرهنگی و هنری مطرح شد.

کفاش تصریح کرد: در آموزش و پرورش به واسطه گستره تشکیلات، بخشی از فعالیت ها از جمله تولید بسته های آموزشی، کتاب های درسی، در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی انجام می شود.

آموزش و پرورش در مباحث سینمایی پیش قدم بوده است

وی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یک نهاد تشکیلات قدیمی در کشور است، اظهار داشت: در حوزه کودک و نوجوان مخصوصا عرصه تصویر فعالیت های گسترده ای به عهده دارد.

کفاش در ادامه مطرح کرد: در معاونت پرورشی و فرهنگی نیز داشتن تشکیلات از ستاد تا مدرسه در حوزه فعالیت های فرهنگی و هنری و پرورشی وجود دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی بابیان اینکه در آن جلسه شناخت نسبت به امکانات و وضعیت طرفین بررسی شد، عنوان کرد: محورهای اصلی فعالیت و همکاری متقابل که جز سیاست های دولت تدبیر و امید است بحث مشارکت بین بخشی و اتصال بخش های مرتبط به یک دیگر است.

وی افزود: بعد از تعیین محورها، مصوبه آن جلسه بر این شد که پیش نویس تفاهم نامه ای بر مبنای محورهای اصلی مشارکت آموزش و پرورش در مساله سینما و بردن آن به مدرسه میان دانش آموزان و فرهنگیان و استفاده از ظرفیت های طرفین بود، تنظیم شود.

از ظرفیت های فرهنگی استفاده نکردیم

کفاش با بیان اینکه بالا بردن سواد رسانه ای در بین دانش آموزان نکته بسیار مهمی است، گفت: ما متاسفانه از این ظرفیت بزرگ استفاده نکرده ایم در حالی که امروز سواد رسانه ای حرف اول را در نقادی دانش آموزان و تحلیل وقایع می زند و ما باید به جد در این زمینه فعالیت کنیم.

وی بیان داشت: سازمان سینمایی به عنوان یک بخش تخصصی در این زمینه می تواند با آموزش و پرورش در ارتباط با جشنواره های سینمایی، تولیدات مشترک و برگزاری مسابقات مختلف برای شناسایی چهره های اهل قلم کمک کند.

چهره های شاخص سینمایی را معرفی می کنیم

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امضای این تفاهم نامه برای آموزش و پرورش مبارک است، افزود: اصل این کار بعد از امضا است که مدیران ارشد ما در هر 3 بخش حضور جدی پیدا کرده و آن را عملیاتی می کنند.

وی همچنین از نشست با معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبرداد و گفت: به زودی شاهد امضای تفاهم نامه ای در زمینه کتاب، کتاب خوانی و توسعه فرهنگی در این زمینه خواهیم بود.

کفاش در خصوص شناسایی دانش آموزان فیلمساز بیان کرد: با سرمایه گذاری بر روی این استعدادها می توانیم در آینده چهره های شاخص برای نظام در امر تعلیم و تربیت و مسائل مربوط به حوزه هنر و سینما را معرفی کنیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین