|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۱
کد خبر: ۱۹۴۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵
هنک کرول، یک عضو مجلس نمایندگان هلند و رهبر حزب 50Plus در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی درباره اقدام خود برای دور انداختن هدیه نماینده کشورمان در لاهه به مناسبت کریسمس توضیحاتی ارائه داد.
عضو مجلس نمایندگان هلند که اقدام به دور انداختن هدیه تبریک کریسمس از سوی نمایندگی کشورمان کرده بود، در توضیح این رفتار خود گفت که اشتباه کرده است، اما عذرخواهی نخواهد کرد.

 هنک کرول، یک عضو مجلس نمایندگان هلند و رهبر حزب 50Plus در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی درباره اقدام خود برای دور انداختن هدیه نماینده کشورمان در لاهه به مناسبت کریسمس توضیحاتی ارائه داد.

وی در این‌باره گفت: من می‌پذیرم که درباره این هدیه ایران اشتباه کردم اما برای آن عذرخواهی نخواهم کرد.

این چهره حزبی هلند افزود: من معمولا در زندگی‌ام هرجا که لازم باشد عذرخواهی می‌کنم و پوزش خواستن یک رفتار درست است. اما ایران هرجا که مساله حقوق زنان و در کل حقوق بشر به میان می‌آید سوابق خوبی ندارد.

براساس این گزارش سفارت ایران در هلند بنا بر سنت هر ساله در آستانه سال نو میلادی کارت تبریک و هدیه کوچکی از  سوغات ایرانی را برای مقامات رسمی و شخصیت‌های هلندی ارسال می‌کند. امسال فهرست دریافت‌کنندگان تبریک افرایش یافت و برای چهره‌های احزاب در پارلمان نیز تبریک سال نو فرستاده شد. متاسفانه این فرد بدون تحقیق و با ذهنیت ناقص و منفی در مورد نظام جمهوری اسلامی ایران مدعی شده تبریک سفارت تنها برای مردان ارسال شده در حالی‌که تبریک سال نو برای مقامات و شخصیت‌ها فارغ از جنسیت آنها ارسال شده و تعداد زیادی از بانوان جزو دریافت‌ک‌نندگان پیام تبریک سفیر ایران بوده‌اند.

این عضو مجلس نمایندگان هلند در اعتراض به این هدیه ایران بسته پسته خود را مقابل دوربین یک شبکه تلویزیونی داخل سطل زباله انداخت.

کرول همچنین  تصریح کرد: وقتی متوجه شدم که این اتفاق به یک موضوع مورد بحث در پارلمان ایران تبدیل شده به خودم گفتم که باعث ایجاد این حساسیت شده‌ام و اگر این آغاز بحثی است که می تواند نتایج بهتری داشته باشد، من بسیار خرسند خواهم شد.

به گزارش ایسنا، در پی انتشار تصاویر این اقدام هنک کرول، بسیاری از ایرانیان مقیم هلند در تماس با سفارت کشورمان این اقدام را تقبیح کردند و خواهان عذرخواهی این فرد شدند.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین