|
|
امروز: جمعه ۰۱ تير ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۱۹۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۰
محققان برای اولین‌بار موفق شدند تصویر یکی از نادرترین و زشت‌ترین خوک‌های وحشی جهان را در زیستگاهش به ثبت برسانند.
محققان برای اولین‌بار موفق شدند تصویر یکی از نادرترین و زشت‌ترین خوک‌های وحشی جهان را در زیستگاهش به ثبت برسانند.

خوک زگیل‌دار جاوه‌ای تا حدی در معرض خطر شکار و تخریب زیستگاه قرار دارد که فعالان محیط‌زیستی که زیستگاه این جاندار را زیر نظر دارند باور کرده‌بودند این گونه تاکنون منقرض شده‌است.

اما اکنون دوربین‌های مداربسته نشان داده‌اند تعداد بسیار محدودی از این گونه کمیاب در میان جنگل‌های تکه تکه جاوه هنوز زنده‌ هستند به محافظت شدید نیاز دارند.


محققان باغ‌وحش چستر که این دوربین‌ها را برای جستجوی خوک‌های زگیل‌دار نصب کرده‌بودند، از دیدن این جانداران بسیار هیجان‌زده شدند زیرا آخرین مطالعات روی این جنگل‌ها که در سال 2004 انجام گرفته‌بود،‌نشان می‌داد جمعیت این گونه از خوک‌ها به شدت کاهش یافته و حتی ممکن است به کلی منقرض شده‌باشند.

اگرچه این هیولاهای مودار با صورت‌های پر از زگیل زیباترین ساکنان جنگل‌های جاوه نیستند، اما نقش بسیار مهمی در اکولوژی جنگل، شخم زدن خاک و پخش کردن بذر گیاهان به عهده دارند. این جانداران در جاوه، پرجمعیت‌ترین جزیره اندونزی، به سمبل فشار رشد رو به افزایش جمعیت انسان‌ها در جنگل‌های گرمسیری این منطقه تبدیل شده‌اند.

خوک‌ها تحت تاثیر جنگل‌زدایی در راستای توسعه شهری و کشاورزی زیستگاه‌های خود را از دست می‌دهند و علاوه براین در مسیر درگیری مستقیم با انسان‌ها قرار می‌گیرند. این جانداران معمولا به عنوان آفت دیده می‌شوند و به خاطر آسیب زدن به محصولات کشاورزی شکار می‌شوند. خوک‌های زگیل‌دار همچنین هدفی برای شکارچیان تفریحی نیز هست.

از میان هفت منطقه‌ای که با کمک دوربین‌های مداربسته کنترل می‌شوند،‌محققان تنها در سه منطقه موفق به مشاهده این خوک‌ها شدند و این به آن معنی است که خطر همچنان این گونه را تهدید می‌کند و اگر به سرعت اقدامی برای حفظ این گونه صورت نگیرد، به زودی هیچ دوربینی قادر به ثبت تصویر آنها نخواهد بود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین