|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۹۳۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۹
دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: لایحه تشکیل نهاد ملی حقوق بشر تدوین شده و در کمیسیون لوایح هیات دولت در دست بررسی است.
 دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی تاکید کرد: لایحه تشکیل نهاد ملی حقوق بشر تدوین شده و در کمیسیون لوایح هیات دولت در دست بررسی است.

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایلنا، درخصوص تاسیس نهاد ملی حقوق بشر گفت: لایحه تشکیل نهاد ملی حقوق بشر تدوین شده و در کمیسیون لوایح هیات دولت در دست بررسی است.

وی درباره سازوکار نهاد ملی حقوق بشر اظهار داشت: نهاد ملی حقوق بشر، نهادی مستقل درعرصه حقوق بشر و حقوق شهروندی است که در آن دولتی‌ها هم حضور دارند ولی دولتی نیست.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور حقوق شهروندی درخصوص آخرین وضعیت استعلام‌ها درباره وضعیت بهاییان تصریح کرد: ما پیگیر این موضوع هستیم. البته این پیگیری و استعلام به معنای مصطلح آن نیست بلکه درخواست کردیم وضعیت این افراد مورد بررسی قرار گیرد و ببینیم چه راهکاری می‌توان برای آنها یافت.

مولاوردی درخصوص ارزیابی‌اش از روند اجرای یک ساله منشور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: هفته گذشته نخستین همایش گزارش پیشرفت و راهکارهای رفع موانع تحقق حقوق شهروندی با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد. براساس منشور حقوق شهروندی، رئیس‌جمهور باید سالانه گزارشی را به ملت ارائه دهد. در این باره، ۱۰ دستگاه گزارش‌های خود را ارائه دادند و در آن، چالش‌ها و پیشرفت‌ها مطرح شده است.

وی ادامه داد: گزارش‌ مکتوب این موضوع در حال نهایی شدن است تا در معرض داوری افکارعمومی قرار گیرد تا مشخص شود در این یکسال، اجرای منشور حقوق شهروندی چه وضعیتی داشته و چه برنامه‌هایی برای اجرای کامل آن داشته باشیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین