|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۱۹۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰
اتفاقاتی که در شب کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ رخ داد چهره اصلی طرفداران گولن را آشکار کرد. بسیاری از کشورهای آفریقایی پس از این اتفاق اعضای فتو را از کشور اخراج کرده و مدارس وابسته به این سازمان را واگذار کردند.
رئیس‌جمهور ترکیه درباره احتمال گفت‌وگو با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش درباره قدس گفت، این احتمال وجود دارد اما هنوز چنین تصمیمی اتخاذ نشده است.

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه پیش از سفر به سودان در نشست خبری با خبرنگاران درباره مساله قدس گفت: ما درخواست‌های خود را به آمریکا مطرح کرده و به این روند ادامه خواهیم داد. بازهم کانالهای ارتباطی با ترامپ باز خواهیم گذاشت. امیدواریم ترامپ با ما وارد مذاکره شود.

وی گفت: ترامپ باید قبل از اتخاذ هر تصمیمی درباره قدس با ما(ترکیه) به عنوان رئیس دوره‌ای سازمان همکاری اسلامی گفتگو می‌کرد حتی اگر مشورت ما اشتباه بود.

اردوغان درباره احتمال تماس با ترامپ در پی قطعنامه سازمان ملل درباره قدس گفت که می‌توان این تماس را برقرار کرد اما فعلا در این باره تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره حضور اعضای وابسته به فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه در آفریقا گفت: قاطعانه با حضور اعضای فتو در سراسر آفریقا مقابله خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که آنها در این منطقه پناهنده شوند.

وی ادامه داد: اتفاقاتی که در شب کودتای ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ رخ داد چهره اصلی طرفداران گولن را آشکار کرد. بسیاری از کشورهای آفریقایی پس از این اتفاق اعضای فتو را از کشور اخراج کرده و مدارس وابسته به این سازمان را واگذار کردند.

رئیس‌جمهور ترکیه پس از برگزاری نشست خبری به سودان رفت.

در این سفر مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه خلوصی آکار، رئیس ستاد ارتش مشترک ترکیه، نیهات زیبکچی، وزیر اقتصاد و برخی از مقامات دیگر حضور دارند.

اردوغان بعد از سودان به چاد و تونس می‌رود.

منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین