|
|
امروز: يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۱۹۳۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۴۰
فردی که روز پنجشنبه با خودرو عابران پیاده را در ملبورن استرالیا زیر گرفت، به ۱۸ فقره اقدام به قتل متهم شده است.
 فردی که روز پنجشنبه با خودرو عابران پیاده را در ملبورن استرالیا زیر گرفت، به ۱۸ فقره اقدام به قتل متهم شده است.

به گزارش رویترز، راننده‌ای که با خودروی خود وارد پیاده رویی شلوغ در ملبورن استرالیا شد، روز شنبه به اقدام به 18 فقره قتل و رفتار خطرناک متهم شده است.

حادثه روز پنجشنبه در ملبورن، دومین حمله با خودرو در دومین شهر پرجمعیت استرالیا به شمار می‌آید.

نیروهای پلیس اعلام کردند این مرد، که سعید نوری نام دارد، پناهجوی افغان است. پس از بازجویی از این مرد درباره این حمله که پلیس آن را «اقدامی عمدی» خواند، وی به 18 فقره اقدام به قتل متهم شده است.

پلیس اعلام کرد این مرد 32 ساله از مشکلات روحی رنج می‌برد و از مواد مخدر استفاده می‌کند. با این حال، پلیس استرالیا این حادثه را تروریستی اعلام نکرده است.

نیروهای پلیس باوردارند هنگامی که یک خودروی شاسی بلند سفید با سرعت با عابران پیاده در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های منطقه اداری مرکزی ملبورن برخورد کرد، نوری پشت فرمان بوده است.

نوری روز شنبه در دادگاه بدوی حاضر شد. وی اکنون در بازداشت به سر می‌برد. وی قرار است روز چهارشنبه در دادگاه دیگری حاضر شود. این دادگاه فرمان داده است نوری مورد ارزیابی روانشناختی قرار بگیرد.

عناصر تروریستی در دو سال گذشته از خودرو در حملات خود علیه مردم در اروپا و آمریکا استفاده کرده اند.

در ماه ژانویه، در پی ورود یک خودرو به جمعیت حاضر در منطقه اداری در مرکز ملبورن، 6 نفر جان خود را از دست دادند. پلیس در آن هنگام نیز تروریستی بودن آن حادثه را رد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین