|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۰:۳۰
کد خبر: ۱۹۳۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۰
یک متخصص پوست گفت: افراد باید 7 الی 8 ساعت خواب مفید داشته باشند و کسانی که کم می خوابند قاعدتا پوست شادابی نخواهند داشت و معمولا با خشکی پوست و افزایش تیرگی دور چشم مواجه هستند.
 یک متخصص پوست گفت: افراد باید 7 الی 8 ساعت خواب مفید داشته باشند و کسانی که کم می خوابند قاعدتا پوست شادابی نخواهند داشت و معمولا با خشکی پوست و افزایش تیرگی دور چشم مواجه هستند.

دکتر نرگس پورحیدری، در توصیه‌ای به خانم‌ها برای داشتن پوست شاداب خاطر نشان کرد: پوست سالم و شاداب برای هر فردی بستگی به کیفیت زندگی دارد که این کیفیت به چیز‌هایی که هر روز در حال انجام دادن آن هستیم و تغذیه‌ای که استفاده می‌کنیم و حتی احساساتی که در طول روز با آن مواجه هستیم بستگی دارد و همه این عوامل روی پوست تاثیرگزار است.

وی ادامه داد: در واقع پوست خوب نشانه ای از یک زندگی خوب است، تغذیه سالم، ورزش، استراحت کافی، پرهیز از نور خورشید، سیگار نکشیدن، و شست و‌شوی صحیح پوست از مواردی است که به داشتن پوست شاداب و سالم کمک می کند.

این متخصص، خواب مفید را برای داشتن سلامت پوست ضروری برشمرد و افزود: متاسفانه زندگی برخی افراد به گونه ای شده است که شب‌ها را تا دیروقت بیدار می‌مانند و روز‌ها را می‌خوابند که این شیوه غلطی است. افراد باید 7 الی 8 ساعت خواب مفید داشته باشند و کسانی که کم می‌خوابند قاعدتا پوست شادابی نخواهند داشت و معمولا با خشکی پوست و افزایش تیرگی دور چشم مواجه هستند، بنابراین خواب و استراحت کافی فاکتور‌های مهمی در دارا بودن یک پوست شاداب در افراد است.

مصرف لبنیات در سلامت پوست موثر است

این متخصص پوست و مو، تغذیه را بسیار در سلامت پوست موثر دانست و اظهار کرد: مواد غذایی که مصرف می‌کنیم اگر ویتامین بیشتر و چربی کمتر داشته باشد سلامت پوست را بهتر تضمین می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها و از جمله ویتامین C.A.E به علت خنثی کردن رادیکال‌های آزاد باعث کاهش آثار منفی از روی پوست می‌شوند. همچنین لبنیات تاثیر عمده‌ای در روند سلامت پوست دارد و از میزان تاثیرات سرب روی پوست که در هوا وجود دارد جلوگیری می‌کند.

پورحیدری در ادامه تاثیر تغذیه به روی پوست تصریح کرد: توصیه ما این است که از مواد سلیلیوم‌دار که شامل سبزی‌ها، ماهی، سیر، کره، ذرت و جوانه‌های گندم است استفاده شود چرا که باعث افزایش قدرت سیستم دفاعی بدن و به تبع آن سلامت پوست می‌شوند.

مصرف فست فود زنگ خطری برای سلامت پوست

وی فست فود و تغذیه ناسالم را خطری بر روی پوست دانست و خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه بسیاری از افراد به سمت غذا‌های فست‌فودی که سرشار از چربی است کشیده شده‌اند که برای سلامت و پوست آن‌ها مناسب نیست و توصیه ما این است که از غذا‌هایی که سلامت پوست را به خطر نمی‌اندازند استفاده کنند.

این متخصص زیبایی به نقشس ورزش در داشتن پوستی شاداب و سالم اشاره کرد و گفت: ورزش کردن باعث بهبود گردش خون می‌شود و با ورزش سموم از بدن دفع می‌شود و همچنین با افزایش جریان خون اکسیژن بیشتری در سلول‌های پوست ایجاد می‌شود که اثر مفیدی بر روی پوست دارد.

پورحیدری ادامه داد: ورزشی که باعث شود ضربان قلب تندتر بزند و تعریق بیشتری صورت بگیرد در شادابی پوست به دلیل تعریق و دفع سموم موثر است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین