|
|
امروز: چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۱۹۳۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۰۶:۳۰
دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: رییس جمهور برای اجرای منشور حقوق شهروندی هزینه داده است و تا آخر پای آن خواهد ایستاد.
 دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: رییس جمهور برای اجرای منشور حقوق شهروندی هزینه داده است و تا آخر پای آن خواهد ایستاد.

حجت‌الاسلام علی یونسی درنشست شب یلدای حزب ندای ایرانیان با بیان اینکه رییس جمهوری در اجرای منشور حقوق شهروندی بسیار جدی به صحنه آمده است، افزود: حقوق شهروندی از مهمترین شعارهای روحانی بود. وی به این مساله توجه داشت که حقوق شهروندی یک مطالبه ملی است.

وی ادامه داد: روحانی با بهره ازهمین منشورحقوق شهروندی توانست رای بالایی کسب کند. البته سلیقه بد رقیب های او هم در این امر تاثیرگذار بود.

یونسی تصریح کرد: همان ابتدا به دولت پیشنهاد شد که از خودش شروع کند و تلاش کند تا نقض حقوق شهروندی را بین دولتی ها به حداقل برساند و بعد از یک سال بیاید در این زمینه پاسخگو باشد. اگرچه هنوز روند و سازوکاری برای سوال از رییس جمهوری وجود ندارد اما رییس جمهوری تا حدی توانست در این حوزه موفق شود. روحانی در اجرای منشور حقوق شهروندی جدی است و حاضر است برای آن هزینه دهد.

وزیر اسبق اطلاعات تعامل قوه مجریه و قوه قضاییه در خصوص اجرای منشور حقوق شهروندی را ضعیف خواند و اظهار داشت: وزیر دادگستری باید این تعامل را ایجاد کند. متاسفانه تاکنون این امر محقق نشده است. وزیر قبلی تلاش کرد ولی ناکام بود باید منتظر ماند و دید وزیر فعلی دادگستری در این راستا چه می کند.

وی با دفاع از عملکرد دولت در زمینه حقوق اقلیت ها بیان داشت: پیشنهاد کردیم اهل سنت در مناطق خودشان در مراکز حضور داشته باشند، این پیشنهاد را به رییس جمهوری ارائه کردیم و وی هم آن را ابلاغ کردند تا برای اولین بار در ایران یک اهل سنت کرد سفیر و معاون شود.

یونسی افزود: اوایل دولت خیلی ها می گفتند اقلیت ها تهدید هستند، ولی من آنها را فرصت می دانستم و معتقد بودم اقلیت ها صاحب حق هستند. الان دیگر بین اقلیت ها این بحث ها وجود ندارد و همه طرفدار حقوق اقلیت ها هستند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین