|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۶
کد خبر: ۱۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۹
مرحله یک هشتم نهایی رقابت های جام جهانی امشب با دیدارتیم های ملی برزیل و شیلی درحالی آغاز می شود که لیونل مسی فوق ستاره تیم ملی آرژانتین بدون رقیب به کار خود ادامه می دهد.
در پایان رقابت های مرحله گروهی که در آن 48 بازی برگزار شد، لیونل مسی با کسب سه عنوان برترین بازیکن میدان بدون رقیب باقی ماند و به کار خود ادامه می دهد.

نیمار مهاجم تیم ملی برزیل، مولر مهاجم تیم ملی آلمان، آرین روبن مهاجم تیم ملی هلند، شکری هافبک تیم ملی سوییس و کریم بنزما مهاجم فرانسوی تیم رئال مادرید نیز هر کدام با کسب دو عنوان برتر بدنبال مسی هستند.

در مرحله گروهی رقابت های جام جهانی 48 بازیکن به عنوان برتر دست پیدا کردند که شامل 32 مهاجم، 9 هافبک، 2 مدافع و 5 دروازه بان هستند.

در مرحله گروهی 136 گل از سوی 102 بازیکن به ثمر رسید که سه بازیکن 4 گل، 6 بازیکن سه گل، 13 بازیکن 2 گل و 80 بازیکن نیز یک بار برای تیم هایشان موفق به گلزنی شدند.

نگاهی به آمار برترین های مرحله گروهی:

دروازه بانان برتر: جیان لوییجی بوفون دروازه بان تیم ملی ایتالیا، رودریگوز دروازه بان تیم ملی اکوادور، ناواس دروازه بان تیم ملی کارستاریکا، دومینگوئز دروازه بان تیم ملی اکوادور، هاوارد دروازه بان تیم ملی آمریکا و گوچوا بهترین دروازه بانان مرحله گروهی شدند.

مدافعان برتر: رافائل مارکز مدافع 36 ساله تیم ملی مکزیک و ورتونگن مدافع تیم ملی بلژیک تنها دریافت کنندگان عنوان بازیکن برتر در 48 دیدار برگزیده هستند.

هافبک های برتر: شکری هافبک تیم ملی سوییس و جیمز هافبک تیم ملی کلمبیا هر کدام دو بارو ادن هازارد هافبک بلژیک، دی بورین هافبک تیم ملی بلژیک، میکل هافبک تیم ملی نیجریه و یحیی توره هافبک تیم ملی ساحل عاج هر کدام یک بار موفق به دریافت جایزه بازیکن برتر در این بخش بودند.

در این بخش اچ ام سون هافبک تیم ملی کره جنوبی نیز عنوان بهترین بازیکن دیدار تیمش برابر تیم ملی روسیه را کسب کرد تا یک آسیایی نیز در این فهرست نماینده داشته باشد. او در این بازی 84 دقیقه برای تیمش بازی کرد و 27 پاس صحیح به هم تیمی هایش داد و 3 شوت نیز به سمت چارچوب تیم ملی روسیه زد.

مهاجمان: دراین بخش102 بازیکن برای تیم های خود موفق به گلزنی شدند که 32 نفر آنان به عنوان بازیکن برتر انتخاب شدند که لیونل مسی مهاجم تیم ملی آرژانتین، نیمار جونیور مهاجم تیم ملی برزیل و مولر مهاجم تیم ملی آلمان هر کدام با زدن 4 گل درصدربرترین گلزن ها قرار گرفتند.

در این بخش جیمز رودریگوئز مهاجم تیم ملی اکوادور، کریم بنزما مهاجم تیم ملی فرانسه، آرین روبن مهاجم تیم ملی هلند، روبن فان پرسی مهاجم تیم ملی هلند، ژاردن شکری هافبک تیم ملی سوییس و انروالنسیا مهاجم تیم ملی کلمبیا هرکدام با به ثمررساندن 3 گل درتعقیب مسی، نیمار و مولر هستند.

همچنین 12 نفرموفق به زدن دو گل و 80 نفر نیز یک بار برای تیم های خود موفق به گلزنی شدند.

دراین بخش هوندا مهاجم تیم ملی ژاپن بهترین بازیکن دیدار تیمش برابر تیم ملی یونان شد. او در این بازی که با نتیجه تساوی بدون گل تمام شد 90 دقیقه برای تیمش بازی کرد و 76 پاس صحیح داد و 4 شوت به چارچوب دروازه تیم ملی یونان زد و دومین بازیکن آسیایی شد که در فهرست برترین های مرحله گروهی قرار گرفت.

بازیکنان ایران در هیچ کدام از این بخش ها نتوانستند عنوانی کسب کنند.

** تنها گل تیم ملی ایران در این رقابت ها را رضا قوچان نژاد به ثمر رساند و نام خود را در فهرست اسامی زنندگان گل به ثبت رساند.

** هر چهار نماینده قاره آسیا ایران، استرالیا، ژاپن و کره جنوبی از ادامه این رقابت ها باز ماندند.

** کریستیانو رونالدو برترین بازیکن سال 2013 در این رقابت ها یک گل به ثمر رساند و بهترین بازیکن دیدار تیمش برابر تیم ملی غنا شد. او در این بازی گل پیروزی بخش تیمش را درون دروازه تیم ملی غنا جای داد و 36 پاس درست نیز به هم تیمی های خود داد. رونالدو در این بازی 9 شوت نیز درون چارچوب داشت.

** اسپانیا مدافع عنوان قهرمانی در کسب عنوان برترین بازیکنان مرحله گروهی فقط یک نماینده داشت و آنهم داوید ویا بود. او در دیدار تیم های ملی اسپانیا و استرالیا 56 دقیقه برای تیمش بازی کرد و 23 پاس داد و علاوه بربه ثمررساندن یک گل یک شوت نیز در چارچوب داشت.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین