|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۱۹۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
دهمین نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به موضوع اشغال قدس شرقی توسط رژیم صهیونیستی می پردازد، دقایقی پیش آغاز شد.
 دهمین نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به موضوع اشغال قدس شرقی توسط رژیم صهیونیستی می پردازد، دقایقی پیش آغاز شد.

این نشست به دنبال ارسال نامه مورخ 18 دسامبر 2017 نمایندگی ترکیه به عنوان رئیس گروه عرب و همچنین سازمان همکاری اسلامی و همچنین نماینده یمن درباره قدس و لزوم رفع اشغال آن برگزار می شود.

این درخواست برای آن انجام شد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم گرفت تا با اقدامی یکجانبه و خلاف مقررات بین المللی، شهر قدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناسایی کند.

پس از آن، سران عضو کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در ترکیه گرد هم آمدند وخواستار لغو سریع این تصمیم شدند. همزمان نماینده مصرهم به نمایندگی از کشورهای اتحادیه عرب، نامه ای به رئیس شورای امنیت فرستاده بود تا در قالب قطعنامه شورای امنیت مانع اجرایی شدن تصمیم آمریکا شود که با وجود موافقت 14 عضو این شورا، نماینده آمریکا آن را وتو کرد و به این ترتیب این مساله حل نشد.

اما پیش بینی می شود نشست امروز مجمع عمومی سازمان ملل متحد بتواند این مساله را حل کرده و از همه کشورها بخواهد نسبت به قدس تصمیم یکجانبه نگیرند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم به صورت علنی کشورهایی که از این قطعنامه حمایت کنند را به کاهش ارسال کمک ها تهدید کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین