|
|
امروز: پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۱۹۳۴۲۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه شهر سرپل ذهاب 200 چشمه سرویس بهداشتی نیاز دارد، گفت که تلاش مجموعه مدیریتی استان رفع این مشکل در کمترین زمان است.
 استاندار کرمانشاه با اعلام اینکه شهر سرپل ذهاب 200 چشمه سرویس بهداشتی نیاز دارد، گفت که تلاش مجموعه مدیریتی استان رفع این مشکل در کمترین زمان است.

هوشنگ بازوند روز پنجشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان با حضور وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سرسرای اجتماعات فرمانداری سرپل ذهاب، ابراز امیدواری کرد که ارتش نسبت به رفع کمبود سرویس های بهداشتی و نصب آن در مناطق مختلف شهر سرپل ذهاب در کمترین زمان ممکن اقدام کند.

وی با بیان که حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقطه عطفی در حادثه زلزله کرمانشاه بود، بیان کرد: برای ارائه خدمات مطلوبتر به مردم زلزله زده، مراکز درمانی سرپل ذهاب با کمبود دستگاه دیالیز مواجه است و مسئولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید نسبت به رفع این مشکل اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: زلزله 7.3ریشتری کرمانشاه ، در تاریخ گسل زاگرس و البته در قیاس با زلزله های کشور بی سابقه بود.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اضافه کرد که خلاء های امداد رسانی که قادر به انجام نبوده ایم توسط سپاه پاسداران، قرارگاه خاتم و ارتش به خوبی پر شد و اگر تلاش این نیروها نبود، تلفات انسانی ناشی از وقوع زلزله به یک هزار تن افزایش می یافت.

بازوند گفت: ساعت سه و نیم شب وقوع زلزله که تماس گرفتم، سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف و فرمانده ارتش در منطقه مستقر بودند.

وی افزود: هم اکنون 32 سپاه استانی و قرارگاه خاتم در قلب روستاها و ارتش در شهر سرپل ذهاب، کار اسکان موقت زلزله زدگان را به خوبی پیش می برند.

**
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه گفت: تمام زیرساخت‌های شهر سرپل ذهاب در اثر زلزله کاملا از بین رفت و حضور نیروهای سپاه و ارتش در امر امداد رسانی و نیروی انتظامی برای تامین امنیت، کمک بزرگی بود که اکنون به اینجا رسیده ایم.

فرهاد تجری بر لزوم به کار گیری پیمانکاران بومی در امر بازسازی واحدهای مسکونی تاکید کرد و افزود: در استفاده از پیمانکاران بومی منطقه در بازسازی شهر، باید اهتمام و نظارت بیشتری صورت گیرد.

وی اظهار کرد: ارزان خریدن مصالح باعث شده از مصالح بسیار بی کیفیت در بازسازی واحدهای مسکونی استفاده شود که این امر در صورت بروز حوادث غیرمترقبه ضربات جبران ناپذیری به همراه دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه، هزینه شناسنامه فنی ملک را از جمله مشکلات فراروی زلزله زدگان دانست و گفت: در حالی که در گذشته بابت هزینه شناسنامه فنی ملک مورد نظر هفت هزار ریال دریافت می شد، این میزان اکنون به 46 هزار ریال افزایش یافته است.

وی تعرفه نظام مهندسی را از دیگر موارد لازم به بررسی دانست و افزود: نظام مهندسی برای واحدهای مسکونی با بیش از 80 مترمربع زیربنا، هزینه اضافه ای از شهروندان می گیرند.

این نماینده مجلس، تمکین نکردن بانک ها نسبت به مقررات جدید وضع شده مربوط به زلزله زدگان را از دیگر مشکلات مردم بیان کرد و گفت: انتظار است بانک ها، دست از سخت گیری بردارند و شرایط را به نفع مردم تغییر دهند.

در پایان این جلسه، تمبر یادبود مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، توسط وزیر دفاع رونمایی شد.

این تمبر به مناسبت چهلمین روز درگذشت جان باختگان زلزله کرمانشاه طراحی و توسط امیر حاتمی رونمایی شد که به امضای وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، استاندار کرمانشاه و نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی رسید.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین