|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۱۹۳۳۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۶
علی بیت‌الهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: دو فرضیه برای زلزله ۵.۲ ریشتری ملارد متصور هستیم؛ یکی اینکه زلزله اصلی همان زمین لرزه ۵.۲ ریشتری بوده و لذا پس‌لرزه‌های بعدی کمتر خواهد بود. فرضیه دیگر این است که این ۵.۲ ریشتر پیش‌لرزه‌ی زمین‌لرزه‌ی شدیدتری است‌.
 رییس سازمان مدیربت بحران کشور آخرین آمار مصدودمان زمین لرزه اخیر را اعلام و تاکید کرد مصدومیت‌ها ناشی از ریزش آوارو تخریبی نبوده‌ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، زلزله 5.2 ریشتری در محدوده جنوب شهر کرج و به طور دقیق تر در سه کیلومتری ملارد و 7 کیلومتری مشکین دشت رخ داد. ملارد در استان تهران و مشکین دشت در استان البرز قرار دارند. مرکز زمین لرزه 39 کیلومتر با شهر تهران فاصله داشت. سراسر استان تهران و البرز و نیز استان های قزوین، قم، مرکزی و گیلان هم زلزله را حس کردند.

زلزله مذکور باعث شد مردم در شهرهای تهران و کرج شب را بیرون از خانه بگذرانند. مرکز لرزه نگاری در ساعات اولیه اعلام کرد ممکن است زمین لرزه مذکور پیش لرزه بوده باشد. سه استان تهران، البرز و قم امروز پنجشنبه تعطیل هستند. طرح زوج و فرد تهران که به دلیل آلودگی 24 ساعته و از در منازل شده بود هم به حالت عادی برگشت. حضور خودروها در خیابان ها نیز باعث افزایش آلودگی هوا در تهران و کرج شد. آلودگی در برخی مناطق تهران مرز بحران را رد کرد و شاخص کیفیت هوا در این مناطق از 200 نیز گذشت.

ترافیک در جاده‌های منتهی به تهران روان است
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۲۰

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور آخرین وضعیت راه‌های کشور را تشریح کرد و گفت: در حال حاضر ترافیک در جاده‌های منتهی به تهران روان است.
آموزش و پرورش: گزارش خسارت نداشتیم
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۹

 اداره کل نوسازی مدارس استان تهران اعلام کرد، با توجه به اینکه کانون اصلی زلزله ٥.٢ ریشتری تهران در منطقه ملارد استان تهران بوده است، تاکنون گزارش خسارت از مدارس این منطقه نداشته ایم.
هوای آلوده تهران، آلوده‌تر شد
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۹

آلودگی هوای تهران، بعد از زلزله آلوده‌تر شد و در ساعت ۶ صبح امروز پنجشنبه به ۱۸۷ رسید.
آخرین آمار: یک کشته و ۹۷ مصدوم
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۹

رئیس سازمان امداد و نجات گفت: زلزله ۵.۲ ریشتری ملارد تاکنون ۱۲ پس لرزه، یک کشته و ۹۷ مصدوم داشته است.

مرتضی سلیمی گفت: در استان البرز ۵۰ مصدوم، تهران ۳۴ مصدوم، ساوه ۱۲ مصدوم و قزوین نیز ۱ مصدوم داشتیم. یک نفر نیز در استان البرز به علت ترس حاصل از وقوع زلزله سکته و فوت کرده است.
تهران، البرز و قم پنجشنبه تعطیل هستند
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۸

رییس سازمان مدیریت بحران کشور از تعطیلی تمام مراکز اجرایی و آموزشی استان‌های تهران، قم و البرز در روز پنجشنبه خبر داد.
وزارت راه: فرض کنیم زلزله تهران پیش‌لرزه بوده
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۸

علی بیت‌الهی مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: دو فرضیه برای زلزله ۵.۲ ریشتری ملارد متصور هستیم؛ یکی اینکه زلزله اصلی همان زمین لرزه ۵.۲ ریشتری بوده و لذا پس‌لرزه‌های بعدی کمتر خواهد بود. فرضیه دیگر این است که این ۵.۲ ریشتر پیش‌لرزه‌ی زمین‌لرزه‌ی شدیدتری است‌.

وی افزود: عقل سلیم حکم می‌کند که فرضیه دوم را ملاک قرار دهیم. بنابراین از شهروندان تقاضا می‌شود امشب را در فضاهای باز سپری کنند.
آیا زلزله بزرگ‌تر در راه است؟
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۷

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در پاسخ به سوال ایسنا درباره اینکه گفته می‌شود زلزله بزرگ‌تری در ساعات آینده در تهران و البرز رخ می‌دهد گفت: هیچکس نمی‌تواند زلزله را پیشبینی کند و نمی‌توان گفت آیا زلزله بزرگ‌تر رخ می‌دهد یا خیر اما ما آمادگی لازم را داریم و تمامی دستگاه در حالت آماده باش هستند و مردم نیز خونسردی خود را حفظ کرده و اخبار را از منابع رسمی و معتبر پیگیری کنند.
وزیر نیرو: سد امیرکبیر آسیب ندیده
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۷
وزیر نیرو با تاکید بر اینکه شرایط تامین آب و برق در تهران و کرج پایدار است، گفت: بررسی‌های فنی نشان داد سد امیرکبیر کرج آسیب ندیده و سالم است.
مترو هیچ آسیبی ندیده
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۶

در پی وقوع زمین لرزه چهارشنبه شب در استان‌های تهران و البرز، شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه در بیانیه‌ای تاکید کرد آسیبی به تاسیسات و ایستگاه‌های این شرکت وارد نشده و متر روز پنجشنبه فعال خواهد بود.
لغو طرح زوج و فرد از در منازل
۱۳۹۶/۰۹/۳۰ - ۱۱:۱۶

معاون حمل و نقل وترافیک شهرداری تهران از لغو طرح زوج و فرد از درب منازل و بازگشت ساعت و محدوده اجرای طرح ترافیک به حالت عادی در روز پنجشنبه خبر داد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین