|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۸
کد خبر: ۱۹۳۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
مردم کاتالونیا قصد دارند در رای گیری روز پنجشنبه دولت جدیدی را انتخاب کنند تا شاید بدترین بحران سیاسی اسپانیا در دهه‌های اخیر حل و فصل شود.
 مردم کاتالونیا قصد دارند در رای گیری روز پنجشنبه دولت جدیدی را انتخاب کنند تا شاید بدترین بحران سیاسی اسپانیا در دهه‌های اخیر حل و فصل شود.

به نقل از رویترز، در حالی که اقدام رهبران جدایی طلب کاتالونیا در استقلال این منطقه از اسپانیا در نهایت منجر به دخالت دولت مادرید و برکناری دولت و بازداشت برخی رهبران استقلال طلب شد، مردم کاتالونیا قصد دارند پنجشنبه با شرکت در رای گیری دولت جدیدی را انتخاب کنند تا بدترین بحران سیاسی اسپانیا در دهه‌های اخیر پایان یابد.

تازه ترین نظرسنجی ها نشان می دهد که نه احزاب طرفدار جدایی کاتالونیا از اسپانیا و نه احزاب حامی اتحاد با اسپانیا نمی توانند در این انتخابات اکثریت آرا را کسب کنند.

در اردوگاه جدایی طلبان، ژوزف سالس از رهبران سیاسی ابراز امیدواری کرده است که نتایج انتخابات در نهایت از همه پرسی اول اکتبر درباره استقلال کاتالونیا از اسپانیا حمایت کند و کاتالونیا بتواند یک جمهوری مستقل را تشکیل دهد.

نااطمینانی نسبت به آینده سیاسی کاتالونیا موجب کاهش استقبال گردشگران خارجی شده و هتل های این منطقه با کاهش شدید مسافران روبرو شده است. بیش از 3 هزار شرکت و کسب و کار نیز دفاتر خود را از کاتالونیا خارج کرده اند و هزینه های مصرفی نیز در این منطقه با افت شدیدی روبرو شده است.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین