|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۸
کد خبر: ۱۹۳۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
باتوجه به اقدامات خوبی که توسط اتحادیه و دستگاه‌های نظارتی صورت گرفته این بازار برای کالاهای غیر رسمی و غیرقانونی فضا تنگ‌تر شده و فضایی ناامن را برای قاچاقچیان رقم زده است.
 دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: خشکبار و آجیل جزء کالاهای سلامت محور است و حتما باید از نظر استاندارد و بهداشت تاییدیه‌های مختلف را اخذ کرده باشد.

ابراهیم افشاری در خصوص برنامه‌های این سازمان برای شب یلدا اظهار کرد: هر زمانی که به مناسبتی مردم برای خرید اقدام می‌کنند و بازاری شکل می‌گیرد مسلما یک‌سری افرادی هستند که کالاهایی را که عرضه می‌کنند که ممکن است خارج از وظایف صنفی آن‌ها باشد.

وی با بیان اینکه همه ما موظف هستیم برابر ضوابط صنفی و قوانین، کالای قانونی و با مجوز رسمی وارد کشور کنیم و یا از تولیدات داخلی به مردم عرضه کنیم، عنوان کرد: اما متاسفانه بعضی از افراد به دلیل سودجویی این قبیل کارها را برخلاف قوانین صنفی انجام داده و کالای قاچاق وارد کشور می‌کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی خاطرنشان کرد: باتوجه به اقدامات خوبی که توسط اتحادیه و دستگاه‌های نظارتی صورت گرفته این بازار برای کالاهای غیر رسمی و غیرقانونی فضا تنگ‌تر شده و فضایی ناامن را برای قاچاقچیان رقم زده است.

افشاری افزود: باتوجه به اینکه در بخش تولیدات داخلی ما نیز تولیدکنندگان امیدوار شدند و تولیدات بسیار خوبی را در سطح بازار ارائه دادند اگر این روند ادامه پیدا کند تولیدات داخلی جایگزین کالای خارجی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه قاچاق کالا در اقلامی مانند آجیل و خشکبار نیز رخ می‌دهد و اقلامی مانند گردو، مغز گردو و چلغور که اصلا تولید داخلی نداریم و برگه میوه قاچاق صورت می‌گیرد، بیان کرد: عمده این قاچاق از سمت افغانستان بوده و مقصر این امر خود ما و بخش‌های دولتی هستند، زیرا زمینه واردات قانونی را فراهم نمی‌کنند و متاسفانه عده‌ای سودجو و قاچاقچی به صورت غیرقانونی اقلام خود را به کشور وارد می‌کنند.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی با اشاره به اینکه خشکبار و آجیل جز کالا سلامت محور است حتما باید از نظر استاندارد و بهداشت تاییدیه‌های مختلف را اخذ کرده باشد، تصریح کرد: این اقلام مصرف روزانه مردم هستند و ما نمی‌توانیم کالایی را که نمی‌دانیم به چه شکل وارد کشور شده به  مردم بفروشیم.


منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین