|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
الحريري درباره سوريه اظهار داشت هرگونه سياسي که به برقراري صلح و آرامش در اين کشور منجر نشود بي فايده است و بحران سوريه تنها از طريق سياسي و مشارکت همه طيف هاي سوري در قدرت حل مي شود.
 صدا و سیما نوشت:نخست وزیر لبنان اعلام کرد: اولویت وی حمایت از لبنان و مردم این کشور در مقابل تنش های منطقه ای است.

به گزارش خبرگزاري رسمي کويت از بيروت، سعد الحريري در نشست خبري مشترک با فدريکا موگريني مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: « اولويت من حمايت از لبنان و مردم اين کشور در مقابل بحران ها و تنش هاي منطقه است.»

الحريري حمايت اتحاديه اروپا از ارتش لبنان و پايبندي آن به ثبات و امنيت اين کشور را ارزشمند توصيف کرد.

وي در کنفرانس خبري مشترک با موگريني بر پايبندي لبنان به قطعنامه هاي بين المللي به خصوص قطعنامه 1701 شوراي امنيت تاکيد و اعلام کرد ارتش لبنان با نيروهاي موقت سازمان ملل متحد مستقر در جنوب لبنان « يونيفيل » براي حفظ و برقراري امنيت همکاري مي کند.

نخست وزير لبنان از نقش اتحاديه اروپا در کمک به اين کشور براي مقابله با چالش ها و پيامدهاي ناشي از بحران سوريه تمجيد کرد.

الحريري درباره سوريه اظهار داشت هرگونه سياسي که به برقراري صلح و آرامش در اين کشور منجر نشود بي فايده است و بحران سوريه تنها از طريق سياسي و مشارکت همه طيف هاي سوري در قدرت حل مي شود.

وي بر اهميت نقش روسيه در توقف درگيري ها در سوريه تاکيد و خاطرنشان کرد اجلاس سوچي سودمند است و مذاکرات ژنو نيز به هدف معيني براي پايان دادن به خشونت ها کمک مي کند.
موگريني نيز حمايت الحريري از طرح اتحاديه اروپا در حمايت از لبنان تائيد کرد و گفت: « اولويت ما حفظ و پيگيري قدرت اقتصادي لبنان است و من واقعا از بابت دعوت براي سفر به لبنان و از سرگيري فعاليت شما ( الحريري ) در سمت نخست وزيري اين کشور خرسند هستم.»

وي ابراز اميدواري کرد همه طرف هاي لبناني سياست خويشتنداري را در دستور کار قرار دهند و از طرف ديگر از همه خواست به لبنان ، استقلال ، تماميت ارضي و يکپارچگي آن احترام بگذارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین