|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۱۹۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
با گذشت چند ساعت از ضرب الاجل رئیس دولت های نهم و دهم، او یک فایل تصویری هفت دقیقه ای در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که خالی از هر گونه سند و مدرک بود و تنها با تهدید به اینکه اسناد و مدارک تخلفات و ... وجود دارد، به ذکر نکاتی اشاره کرد.
 پس از آنکه «آیت الله صادق آملی لاریجانی»، رئیس قوه قضائیه در جمع دانشجویان، نظربات صریح خود را پیرامون رئیس دولت های نهم و دهم و یارانش بیان نمود، «محمود احمدی نژاد» با انتشار فایل ویدویی، ضرب الاجلی 24 ساعته برای اعلام مدارک و مستندات اتهامتش برای رئیس دستگاه قضا، تعیین کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی «تدبیر و امید»، هفته گذشته، آیت الله آملی لاریجانی، طی سخنانی در جلسه طولانی مدت با دانشجویان به برخی موضوعات مطرح پیرامون رئیس دولت های نهم و دهم و یارانش اشاره و تأکید کرده بود: «اعدام بابک زنجانی برای دستگاه قضایی کاری ندارد اما معتقدیم که این مشکل با اعدام حل نمی‌شود، زیرا باید پول مردم برگردد؛ ضمن اینکه پشت پرده این قضایا مشخص شود که چه کسانی از بابک زنجانی حمایت کرده‌اند. حسب برخی گزارش‌ها، این فرد مورد حمایت چهار تن از وزرای سابق و شخص رئیس جمهور پیشین بوده است. البته بنده به این گزارش‌ها یقین ندارم، ولی به هر حال باید پول مردم برگردد.»

دست احمدی نژاد خالی بود؛ مثل دوران ریاست جمهوری اش!

رئیس قوه قضائیه در ادامه با بیان اینکه این درست است که بخشی از مشکلات، در مسیر اعتماد به دستگاه قضایی، ناشی از پاره‌ای عملکردهاست اما عمده آن ریشه در برنامه‌ریزیها و اقدامات سرویس‌های جاسوسی و امنیتی غرب دارد، اظهار کرده بود که «چنین اقداماتی منحصر به کشور ما هم نیست. بلکه در کشورهای دیگر نیز چنین پروژه‌هایی با بهره‌گیری از سیطرة رسانه‌های اختاپوسی اجرا می‌شود.»

آیت الله آملی لاریجانی همچنین با اشاره به هجمه‌های اخیر علیه دستگاه قضایی گفته بود که «در فتنه ۸۸ قوه قضاییه تمام قد ایستادگی کرد اما فتنه، قدیم و جدید ندارد. کار افرادی هم که در حال حاضر انواع اتهامات را علیه دستگاه قضایی مطرح می‌کنند و سیاه‌نمایی می‌کنند نوعی فتنه است زیرا هر کس اصل نظام را تخریب کند و دست به سیاه‌نمایی بزند در واقع در حال فتنه‌گری است. سران فتنه می‌گفتند ما انتخابات و شورای نگهبان را قبول نداریم، اینها هم می‌گویند ما قوه قضاییه را قبول نداریم. آنها دعوت به اغتشاش می‌کردند، اینها هم با بست‌نشینی بدنبال جریان‌سازی و اغتشاش‌اند.»

سخنان قوه قضائیه با پاسخی مواجه نشد تا 2 روز پیش احمدی نژاد در یک پیام ویدئویی بحث فرصت 48 ساعته به آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه را مطرح کرد. او عنوان کرد که اسناد مربوط به محکومیت وی و همکارانش به عنوان فتنه گر ، منحرف یا حمایت از بابک زنجانی منتشر شود.

رئیس دولت های نهم و دهم عنوان کرده بود که «بابک زنجانی نزدیک به چهار سال است که در زندان به سر می برد و به طور غیرعلنی محاکمه می شود و ما اطلاعی از مسائلی که در آنجا گذشته است نداریم. ضمن اینکه قبلا هم بارها اعلام کرده ایم که اگر اعضای دولت ما و هر دولت دیگری هر ارتباطی با ایشان دارند مستندا اعلام کنند که اعلام نشد.» البته در مورد رئیس کل وقت بانک مرکزی و وزیر وقت اقتصاد موضوعات و مسائل تاکنون چندین و چند بار مطرح شده و احضار آنان پیرامون این پرونده نیز چندین بار علنی شده که گویا آقای احمدی نژاد اطلاعی از آن ندارد یا نمی خواهد به آن اشاره ای داشته باشد.

احمدی نژاد پایان هم گفته اگر تا پایان مهلت 48 ساعته اسناد و مدارک مربوط به محکومیت وی و همکارانش به عنوان فتنه گر ، منحرف یا حمایت از بابک زنجانی منتشر نشود، او نظرش را در مورد رئیس قوه قضائیه و عملکرد او در این قوه طی این هشت سال با مردم در میان خواهم گذاشت و از طریق مقتضی نسبت به احقاق حق اقدام خواهم کرد؛ موضوعی که او و یارانش سعی کردند آن را به عنوان ضرب الاجل مطرح کنند.

بدون شک گفتن نظر رئیس سابق دولت های نهم و دهم و یا رئیس هر دولت دیگری پیرامون عملکرد رئیس قوه دیگری بحثی نیست که از آن با عنوان «ضرب الاجل» یاد شود.

با گذشت چند ساعت از ضرب الاجل رئیس دولت های نهم و دهم،او یک فایل تصویری 7 دقیقه ای در شبکه های اجتماعی منتشر کرد که خالی از هرگونه سند و مدرک بود و فقط با تهدید به اینکه اسناد و مدارک تخلفات و ... وجود دارد، به ذکر نکاتی اشاره کرد.

او اما با اعتماد نفس همیشگی اش اینبار از روی یک متن شروع به بیان نظرات خود در مورد رئیس قوه قضائیه و عملکرد دستگاه قضایی کرد.

ضرب الاجل احمدی نژاد چند ساعتی است به پایان رسیده و فرصت 48 ساعته ای که از آن یاد شد، بدون اینکه با پاسخگویی همراه شود، پایان یافته است. آنچه از ویدئوی منتشر شده توسط او و اطرافیانش مشخص می شود این است که صرفا برای خالی نبودن عریضه چنین ویدئویی را ضبط و منتشر کرده اند.
منبع: تابناک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین