|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴
کد خبر: ۱۹۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۰
حزب الله لبنان در بیانیه‌ای، اقدام آمریکا در وتو قطعنامه‌ای در حمایت از قدس را «جانبداری دولت‌های متوالی آمریکا از رژیم صهیونیستی» دانست و آن را محکوم کرد.
 حزب الله لبنان امروز سه‌شنبه به اقدام آمریکا در وتو قطعنامه پیشنهادی مصر در حمایت از قدس، واکنش نشان داد و آن را محکوم کرد.

به گزارش «المنار»، حزب‌الله، با بیان اینکه «تشدید سیاست آمریکا علیه امت ما، به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده و موضع همه سازمان‌ها و حقوق ملل ما در منطقه را نابود می‌کند» گفت که حزب‌الله «دخالت کامل آمریکا در جنایت‌های دشمن صهیونیست علیه ملت فلسطین» را محکوم می کند.

حزب‌الله، اقدام آمریکا به وتو قطعنامه پیشنهادی از طرف مصر در شورای امنیت برای بازگشت آمریکا از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را «نمونه‌ای جدید» از جنایات این کشور و رژیم صهیونیستی برشمرد و گفت: این وتو بار دیگر جانبداری دولت‌های متوالی آمریکا و جدیدترینشان، دولت دونالد ترامپ به سود رژیم صهیونیستی را آشکار کرد.

حزب الله از این اتفاق به عنوان «سیلی وقیحانه و محکم دولت آمریکا» به دنیا نام برد و گفت که آمریکا با «تکبر کامل در مقابل کل شورای امنیت ایستاد» و قطعنامه پیشنهادی را وتو کرد.

«نیکی هیلی»‌ نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل، دوشنبه‌شب (18 دسامبر 2017) در جلسه شورای امنیت، قطعنامه پیشنهادی از طرف کشور مصر برای بازگشت آمریکا از شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی رأی منفی داد و آن را وتو کرد. به غیر از آمریکا، هر 14 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد با قطعنامه پیشنهادی مصر موافق بودند.

ساعتی بعد از این وتو، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با خرسندی از اقدام آمریکا در مخالفت با این قطعنامه، از سران آمریکا تشکر کرد و گفت: «رئیس‌جمهور ترامپ و نیکی هیلی، از شما ممنونم. این اقدام مثل روشن کردن شمع حقیقت در تاریکی بود».
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین