|
|
امروز: جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۱۹۲۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۹
کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران به‌دلیل استمرار آلودگی هوا و تداوم آن در روزهای آتی، مصوباتی را برای کاهش آلاینده‌ها و بهبود وضعیت آلودگی در نظر گرفت که مهمترین آن تعطیلی مدارس و اجرای طرح زوج و فرد از در منازل است.
 جلسه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران عصر امروز با حضور مسئولان ذی‌ربط در استانداری تهران تشکیل شد.

بر اساس مصوبات این کارگروه تمامی مدارس استان تهران به‌غیر از مناطق فیروزکوه، دماوند و پردیس فردا سه‌شنبه بیست و هشتم  آذر تعطیل اعلام شد.

 اجرای طرح زوج‌وفرد از در منازل در روز سه‌شنبه، ممنوعیت فروش طرح ترافیک تا پایان هفته، توقف فعالیتهای عمرانی و فعالیت کارخانه‌های آلاینده‌ساز و تردد کامیونها به‌جز کامیونهای حامل زباله و سوخت در سطح شهر تا چهارشنبه، لغو همه مسابقات ورزشی در فضای باز از جمله دیدار پرسپولیس ـ صنعت نفت، توصیه به اصناف برای تعطیلی صنف خود دو ساعت زودتر و همکاری مدیران در موافقت با مرخصی بانوان و مادران شاغل در روز  سه‌شنبه از دیگر مصوبات این جلسه بود.

بنابر تمهیدات اندیشیده‌ شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.

افزایش شاخصهای ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون و گزارشهای سازمان هواشناسی مبنی بر تداوم آلودگی هوا در استان تهران موجب شد تا مسئولان ذی‌ربط در دو روز گذشته مصوباتی نظیر تعطیلی مدارس و ... را اعمال کنند.

بنابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی، آلاینده‌های جوی و سکون نسبی هوا تا پایان هفته در کلانشهرها به‌ویژه استان تهران باقی می‌ماند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین