|
|
امروز: يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۷
کد خبر: ۱۹۲۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷
معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در جهان امروز مواد مخدر و روانگردان ها نگرانی جدی دولت ها و ملت ها را برانگیخته است، گفت: طبق گزارش سازمان های بین المللی موادمخدر، جنایت و تروریسیم سه تهدید اصلی صلح و امنیت جهانی است.
اسحاق جهانگیری روز پنجشنبه در مراسم امحاء بیش از 50 هزار کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان ها به مناسبت روزجهانی مبارزه با مواد مخدر که در دانشگاه علوم انتظامی برگزار شد، این مطلب را بیان کرد.

معاون اول رییس جمهوری افزود: مواد مخدر دست نامرئی جنایات سازمان یافته بحساب می آید.

جهانگیری با بیان اینکه امنیت، سلامت، ثبات و توسعه کشورها به صورت جدی با موضوع مواد مخدر درگیر شده است، ادامه داد: مبارزه با این پدیده شوم فراگیر و بدون مرز و همچنین حمایت و صیانت از سرمایه های اجتماعی باید به صورت جدی استمرار یابد.

وی اظهارداشت: گردش مالی هنگفتی که در تجارت غیرقانونی مواد مخدر وجود دارد درآمد سرشاری را نصیب افراد مختلف کرده است و باعث گرایش افراد متعددی به این فعالیت غیرقانونی و ضدانسانی در جهان شده است.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه بیشترین تولید و کشت مواد مخدر مربوط به کشور همسایه یعنی افغانستان است، گفت: این همسایگی و مسیر ترانزیت بودن ایران به سمت غرب و اروپا، آسیب های جدی را متوجه جمهوری اسلامی ایران کرده است.

جهانگیری آثار مخرب فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و اقتصادی را از این آسیب ها برشمرد و افزود: به رغم همه بدرفتاری هایی که غرب با جمهوری اسلامی ایران داشته است، نظام اسلامی خود را متعهد دانسته تا براساس آموزه های دینی و ارزش های انسانی با مواد مخدر مبارزه بی امان داشته باشد.

وی سه هزار و 700 شهید و 12 هزار جانباز مبارزه با مواد مخدر را سند گویای عزم جدی جمهوری اسلامی ایران در این راه دانست و گفت: پیش نیاز توسعه، نیروی انسانی سالم، فعال، خلاق و کارآمد است و حفاظت و صیانت از آن از خطر اعتیاد، تکلیف همه دستگاه های حکومتی است.

معاون اول رییس جمهوری همچنین یکی از بهترین و اصلی ترین راه های مبارزه با مواد مخدر را اجتماعی کردن آن دانست و افزود: در طول سال های پس از انقلاب هر زمان که مردم به کمک مسوولین آمدند، توانستیم بر مشکلات فائق آییم.

جهانگیری در این راستا خانواده ها را موثرترین عنصر اجتماعی دانست و اظهارداشت: با آموزش و اطلاع رسانی روش های مراقبت جدی تر خانواده ها را باید ارایه کنیم و در این مسیر نهادهایی مثل صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه می توانند موثر باشند.

وی با بیان اینکه مبارزه با مواد مخدر اصلی تغییر ناپذیر است، ادامه داد: گاهی ممکن است لازم باشد روش های مبارزه را تغییر دهیم که باید با بررسی دقیق و علمی این کار انجام شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین