|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵
کد خبر: ۱۹۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
در مسیر اجرای این طرح ، معارضین و مشکلاتی وجود دارد که از جمله می توان به برخی از زیرگذرها و روگذرهای مسیر و ایستگاه شهرستان قرچک اشاره کرد که رفع این مشکلات می تواند زمینه بهره برداری از ظرفیت کامل این خط ارتباطی را فراهم کند.
نماینده مردم ورامین ، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی گفت : اراده دولت بر تکمیل قطار حومه ای تهران – ورامین – پیشوا معطوف شده و نشانه آن هزینه یک هزار میلیارد ریالی دولت برای احداث دو پل روگذرو زیر گذر در ورامین است.

 دکتر سید حسین نقوی حسینی روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت قطار حومه ای تهران – ورامین – پیشوا که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار کرد: دولت یازدهم و دوازدهم و وزیر راه و شهرسازی تلاش دارند تا الگویی را در کشور نهادینه کند که در آن قطار حومه ای ، مردم را از اطراف به کلان شهرها و سیستم حمل و نقل مترو در این شهرها برساند.

وی بیان کرد: در همه جای جهان نیز این الگو اجرا می شود که مردم از شهرهای کوچک با استفاده از قطارهای حومه ای به شبکه مترو در شهرهای بزرگ رسیده و از همین راه به منازل خود باز می گردند.

نقوی اظهار کرد: پروژه قطار شهری تهران – ورامین – پیشوا ، عملیاتی ترین پروژه برای اجرای الگوی مد نظر وزارت راه و شهرسازی است و دولت تلاش کرده تا با وجود کمبود اعتبارات ، این مهم را به سرانجام برساند و مردم شهرستان های گرمسار ، پیشوا ، ورامین و قرچک را از این طریق به ایستگاه متروی جوانمرد قصاب در تهران منتقل کند.
وی بیان کرد: اجرای این پروژه می تواند مسیر را برای اجرای این الگو در دیگر شهرستان های استان تهران برای دسترسی به سیستم حمل و نقل مترو فراهم کند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت با تمام مشکلات اعتباری در سال گذشته یک هزار میلیارد ریال برای احداث 2 پروژه زیرگذر15 خرداد و پل روگذرامام رضا(ع) در ورامین بیش از 400 میلیارد ریال برای احداث جایگاه توقف در ایستگاه متروی جوانمرد قصاب هزینه کرده است.

وی گفت : در مسیر اجرای این طرح ، معارضین و مشکلاتی وجود دارد که از جمله می توان به برخی از زیرگذرها و روگذرهای مسیر و ایستگاه شهرستان قرچک اشاره کرد که رفع این مشکلات می تواند زمینه بهره برداری از ظرفیت کامل این خط ارتباطی را فراهم کند.

نقوی از شهرداران و اعضای شورای اسلامی شهرستان های ورامین ، قرچک و پیشوا خواست تا به منظور اجرای هر چه سریعتر این پروژه همکاری لازم را با شرکت راه آهن فراهم کنند.

وی افزود : با توجه به این که خطوط راه آهن از میان شهرهای جنوب شرق استان تهران عبور می کند ، از مسئولان شرکت راه آهن نیز درخواست می شود تا مبلمان شهری را در نظر گرفته تا مشکلی برای این شهرها به وجود نیاید.

پروژه قطار شهری تهران – ورامین – پیشوا از مصوبات دولت نهم به شهرستان ورامین است که سال هاست به دلیل اختلاف بین مجری طرح ، به صورت نیمه تمام باقی مانده بود.

با آغاز فعالیت دولت یازدهم ، این پروژه که در دست شرکت متروی تهران قرار داشت ، به شرکت راه آهن جمهوری اسلامی واگذار شد و در حال حاضر مردم شهرستان های جنوب شرق استان تهران در شش نوبت در ساعات مختلف روز از این مسیر برای رسیدن به تهران استفاده می کنند.

*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین