|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۵
کد خبر: ۱۹۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
غلامی ادامه داد:‌ علی‌رغم تلاش همه مسئولین برای این امر انتظار داریم که این مسئله در یک برنامه زمان‌بندی نه چندان طولانی محقق شود.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به حذف جدول 14 از لایحه برنامه بودجه 97 گفت: اگرچه جدول 14 تنها محل تامین اعتبارات پژوهشی نبود اما می‌توانست به پشتیبانی از پژوهش کمک زیادی کند، البته امیدواریم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه حمایت بیشتری کسب کنیم.

به گزارش ایسنا دکتر منصور غلامی روز دوشنبه، 27 آذرماه در حاشیه هجدهمین جشنواره ملی پژوهش و فناوری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی درجمع خبرنگاران با بیان اینکه زندگی انسان‌ بر مبنای پژوهش شکل گرفته است، بر اهمیت فعالیت در زمینه‌های مختلف پژوهش و تبدیل پژوهش به فناوری تاکید کرد و گفت:  فعالیت در زمینه پژوهش، توسعه همه جانبه کشور در تسهیل شرایط زندگی برای مردم کشور و حتی دنیا را به دنبال دارد و ما باید در مرزهای دانش حرکت کرده و یافته‌ها و کشفیات جدید را در برنامه‌های تحقیقات لحاظ کنیم.

وی تصریح کرد: لذا یک حرکت مستمر بی‌وقفه در حوزه علم و فناوری اجتناب ناپذیر است و می‌توان گفت که پژوهش با زندگی همه مردم به خصوص دانشمندان و محققان عجین است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مورد حذف جدول 14 از برنامه بودجه‌ای که توسط دولت به مجلس ارائه شده، اظهار کرد: این مسئله به معنای حذف بودجه‌های پژوهشی نیست، بودجه‌های پژوهشی در واقع بر اساس آنچه که در قوانین تاکید شده، باید تا سقف یک درصد تولید ناخالص ملی لحاظ شوند. اما به دلیل محدودیت‌هایی که وجود داشته، این امر محقق نشده است.

غلامی ادامه داد:‌ علی‌رغم تلاش همه مسئولین برای این امر انتظار داریم که این مسئله در یک برنامه زمان‌بندی نه چندان طولانی محقق شود.

وی یادآور شد:‌ امسال نیز دولت در ردیف‌های مختلف لایحه بودجه پیش‌بینی‌هایی کرده است، ولی انتظار بیش از این‌ها بوده است؛ اما قطعا این طور نیست که جدول 14 تنها محل تامین اعتبارات پژوهشی باشد؛ البته اگر این بودجه در نظر گرفته می‌شد، می‌توانست به پشتیبانی از پژوهش کمک زیادی کند و امیدواریم بتوانیم در مجلس شورای اسلامی در این زمینه حمایت بیشتری بگیریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه باید برنامه‌ریزی بیشتری درباره دستاوردهای حوزه علمی و پژوهشی صورت بگیرد، گفت: اگر این امر را تقویت کنیم، حمایت‌ها اثر مثبت خود را خیلی سریع نشان می‌دهد.

غلامی درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد یکی از حاشیه‌های ایجاد شده در مورد دانشجویان ستاره‌دار، اظهار کرد: اجازه دهید تا امروز تنها درباره پژوهش صحبت کنیم، زیرا دیروز درباره این مطلب صحبت‌هایی کرده‌ام.

وی افزود: فعالیت‌های علمی و پژوهشی حوزه‌های دانشگاهی و مراکز پژوهشی در کشور نشان می‌دهد جوانان ما استعدادهای بسیار بالایی برای نشان دادن توانمندی‌های خود دارند و باید در هر جا و هر وقت از آنها حمایت کنیم تا این ظرفیت‌ها به عنوان سرمایه‌های ملی به کار گرفته شود.

وی در پایان در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص طولانی شدن فرایند ارائه مقالات توسط دانشجویان تحصیلات تکمیلی در مجلات علمی گفت:‌ چاپ مقالات و دستاوردهای علمی تا حدی طول می‌کشد و مدت‌زمان آن بستگی به این دارد که قرار است این مقالات در کدام مجلات منتشر شود، زیرا مجلاتی که در بحث ارزیابی‌های کیفی دقت زیادی دارند، چاپ مقاله در آنها طولانی می‌شود که این مسئله در حیطه اختیارات ما نیست و به مجلات و مراکز علمی بستگی دارد که مقالات علمی را منتشر می‌کنند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین