|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۹۲۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۶
روزنامه اکسپرس چاپ انگلیس در گزارشی به بررسی آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا پرداخت.
 روزنامه اکسپرس چاپ انگلیس در گزارشی به بررسی آزمایش‌های هسته‌ای آمریکا پرداخت.

روزنامه اکسپرس چاپ انگلیس در گزارشی نوشت آزمایش های هسته ای آمریکا نشان می دهد در صورت وقوع جنگ جهانی سوم، جهان چه سرنوشتی خواهد داشت.

در این گزارش آمده است: بین سال های هزار و نهصد و چهل و پنج و هزار و نهصد و شصت و دو، آمریکا بیش از هزار و پنجاه و چهار آزمایش تسلیحات هسته ای انجام داد. در حدود دویست و ده مورد از این انفجارها، آزمایش های هسته ای جوی بود که در مکان های دور افتاده در نیومکزیکو، نوادا و اقیانوس های آرام و اطلس انجام شد.

دکتر گرگ اسپریگز و تیم محققانش پنج سال را صرف احیای پنج هزار و ششصد ویدئوی مربوط به این انفجارها کردند تا بتوانند این تصاویر را حفظ و نگهداری کنند. بیش از صد و بیست کلیپ از این آزمایش ها که به تازگی از طبقه بندی محرمانه خارج شد، در یوتیوب قرار داده شد.

آمریکا از سال هزار و نهصد و نود و دو آزمایش هسته ای انجام نداد و از آن زمان از شبیه سازهای رایانه ای برای بررسی تأثیر و کارآمدی تسلیحات جدید توسعه یافته استفاده کرده است. گرگ اسپریگز که متخصص تسلیحات در آزمایشگاه ملی لورنس لیورمور در لیورمور کالیفرنیاست، گفت: «از زمان آخرین آزمایش هسته ای بیست و پنج سال می گذرد و شبیه سازی های رایانه ای به ابزار مجازی انجام این آزمایش ها تبدیل شده است اما این شبیه سازی ها تنها بر اساس داده ها هستند.

او همچنین گفت: «ارقام صحیح همان هایی است که ما را قادر می سازد اطمینان حاصل کنیم که ذخایر ما همچنان ایمن، امن و موثر باقی می ماند بدون آن که بخواهیم به روند انجام آزمایش باز گردیم.»

در پی دوره انجام آزمایش هسته ای، این رقم برای اطمینان یافتن از کارآمدی و ایمنی مجموعه های هسته ای کنونی، امری حیاتی است. سالها پیش، تحلیلگران بدین منظور به صورت دستی از ابزاری به نام کوداگراپ استفاده می کردند. اما در حال حاضر، محققان با استفاده از فن آوری مدرن و کارشناسان نرم افزار، ابزارهایی را برای خودکار کردن این روند توسعه دادند.

این تلاش جدید نشان دهنده تفاوتی مهم در اعداد است که نشان می دهد شمار زیادی از تحلیل های اولیه اشتباه بوده است. این موضوع جدید به محققان اجازه داده است به ارقام دقیق تری دست یابند.

دکتر اسپریگز و تیمش این هفته شصت و دو ویدئوی مربوط به این آزمایش ها را در یوتیوب قرار دادند.

او گفت: «ما درخواست های زیادی برای دیدن این ویدئوها دریافت کرده ایم و مردم حق دارند آنها را ببینند. ما نه تنها تاریخ را حفظ می کنیم، بلکه پاسخ هایی برای محاسبات خود می یابیم.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین