|
|
امروز: جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۱۹۲۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: بن طلال تصمیم گرفته است تا با حضور در دادگاه با اتهامات مطرح شده علیه وی مبارزه کند و حتی وکلایی را نیز به همین منظور برای خود در نظر گرفته است.
روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت: بن طلال تصمیم گرفته است تا با حضور در دادگاه با اتهامات مطرح شده علیه وی مبارزه کند و حتی وکلایی را نیز به همین منظور برای خود در نظر گرفته است.

فایننشال تایمز نوشت: هنگامی که هلدینگ مالی 'سیتی گروپ' (مستقر در شهر نیویورک آمریکا) در تلاش برای بیرون آمدن از بحران اقتصادی بود، ولید بن طلال به سرعت به یاری آنها رفت و از ویکرام پاندیت، مدیر اجرایی وقت این مجموعه حمایت کرد و همین اقدام موجب شد تا وی به عنوان 'وارن بافت جهان عرب' به شهرت و اعتباری خاص برسد.

این رسانه مکتوب انگلیسی در ادامه وضع امروز بن طلال را 'بحرانی' و موقعیت کنونی شرکت هلدینگ پادشاهی (KHC) تحت مدیریت وی را 'غرق در بی ثباتی' توصیف کرد و نوشت: اکنون که او نیازمند کمک می باشد، هیچ کس علنا به یاری او نرفته و این در حالی است که میلیاردها دلار از ثروت او مصادره و شرکت بن طلال در بی ثباتی به سر می برد.

این روزنامه با اشاره به بازداشت دهها نفر از شاهزادگان سعودی و مسئولان فعلی و قبلی این کشور به دنبال اجرای فرمان کمیته فساد به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و با استناد به سخنان 'دو تن از افرادی که از سوی پادشاهی سعودی در خصوص مفاسد مالی بازجویی شده اند،' افزود: بن طلال تصمیم گرفته است تا با حضور در دادگاه با اتهامات مطرح شده علیه وی مبارزه کند و حتی وکلایی را نیز به همین منظور برای خود در نظر گرفته است.

فایننشال تایمز با استناد به اظهارات یک فعال بانکی نزدیک به بن طلال نوشت: با این حال، ممکن است که این شاهزاده سعودی در صدد ایجاد یک توافق با مقامات این کشور برای تضمین آزادی خود برآید که اگر چنین اتفاقی رخ بدهد، به احتمال بسیار زیاد، وی مجبور خواهد شد تا دارایی ها و اموال خود را تسلیم حاکمیت سعودی کند.

این رسانه انگلیسی در بخش دیگری از گزارش خود با اشاره به ابعاد گسترده بازداشت و یا احضار متهمان کمیته مبارزه با فساد عربستان، افزود: یک مدیر اجرایی نزدیک به بن طلال به علت ترس از بازداشت از سوی مقامات سعودی، حضور خود در خارج از کشور را تمدید نموده و یکی دیگر از افراد نیز درصدد طرح ریزی نقشه ای برای خروج دارایی های خود در خارج از خلیج (فارس) برای حفاظت از اموالش در برابر اقدامات مقامات سعودی در خصوص حلقه داخلی (افراد نزدیک به بن طلال) برآمد.

به گزارش ایرنا، پادشاه عربستان 13 آبان ماه گذشته دستور تشکیل یک کمیته فساد به ریاست پسرش محمد را داد که طی آن دهها نفر از شاهزادگان و مسئولان فعلی و سابق سعودی بازداشت شدند.

سازمان های حقوق بشری این اقدام عربستان را بیشتر حذف رقیبان ولیعهد سعودی برای جانشینی پدر می دانند تا اقدامی که رسانه های عربستانی از آن به عنوان پرونده مبارزه با فساد تعبیر می کنند.

اسامی اشخاص برجسته ای چون «ولید بن طلال» میلیارد سعودی و سهامدار توئیتر، «خالد التویجری» رئیس پیشین دادگاه سلطنتی سعودی، «ولید الابراهیم» رئیس مرکز رسانه ای خاورمیانه (ام بی سی)، «محمد الطبیشی» رئیس پیشین تشریفات سلطنتی عربستان و «ترکی بن عبدالله بن عبدالعزیر» امیر پیشین ریاض در میان بازداشت شدگان به چشم می خورد.

البته در روزهای گذشته کاربران فضای مجازی عربستان خبر دادند که الطبیشی برای آزادی خود از بازداشت خانگی، علاوه بر اعطای یک مزرعه به ارزش تقریبی یکصد میلیون دلار، 120 میلیون دلار نیز به صورت نقدی به مقام های این کشور رشوه داده است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین