|
|
امروز: يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵
برزیل کشور عجایب و تفریحات متنوع برای گردشگران است و حالا هم که جام جهانی در آن کشور برگزار می شود تماشاگران فوتبال تفریحات دیگری غیر از تماشای مسابقات را هم در نظر دارند.
برزیل همیشه یکی از مکانهای جذاب گردشگری به شمار می رفته است و اکنون هم که جام جهانی در این کشور برگزار می شودفهرستی از این تفریحات در صدر فهرست مراجعه گردشگران جام قرار دارد.
گرچه گرانی اقامت گاهها و این تفریحات اکثر گردشگران فوتبالی را می آزارد اما هستند تماشاگرانی از کشورهای متمول جهان که فوتبال تنها یکی از تفریحات آنان در برزیل به شمار می رود.

1- اولین تفریح که دارای بالاترین درخواست از سوی گردشگران است تماشای فوتبال است که هتلها ، رستورانها ، فروشندگان نوشیدنی ها و اغذیه خیابانی و بالاخره دلالان تفریحات غیر قانونی از آن متنفع می شوند.گرچه گردش مالی مالی تفریحات غیر قانونی مثل سو استفاده جنسی از کودکان اعتراض مردم برزیل را در پی داشته است اما فقر و نفع مالی خانواده این کودکان زیر 18 سال باعث شده است دولت کنترل چندانی بر روی این موضوع نداشته باشد.

2- گردش و تفرج در ساحل ایپاناما درریودوژانیرو نام این ساحل به معنای آب خطرناک است. دیدن چشم اندازها و شنهای معروف این ساحل همچنین پیوستن به تیمهای فوتبال و والیبال ساحلی از جمله پرطرفدار ترین تفریحات در این ساحل برای گردشگران جام جهانی محسوب می شود.بسیاری از گردشگران بعد از تماشای فوتبال در این شهر و شهرهای ساحلی برزیل این تفریح را در صدر فعالیتهای خود قرار داده اند.



3- کارناوال ها در شهرهای ریودوژانیرو و سائوپائولو از پرطرفدارترین تفریحاتی هستند که برزیلیها برای جام جهانی تدارک دیده اند و انتظار دارند تا دو میلیون نفر اعم از گردشگران خارجی و داخلی در آن شرکت کنند.



4- دیدار از تالاب پیچ در پیچ Lençois Maranhenses در شمال شرق برزیل که1500 کیلومتر مربع را در بر میگیرد گشت وگذار بر روی این تالاب و ماهیگیری یکی از تفریحات پر طرفدار در بین گردشگران جام جهانی است. همچنین بازدید از رودخانه آمازون و سوار شدن به کشتی های تفریحی روی این رود ، دیدن موجودات عجیب مثل دلفین های صورتی، شنیدن زوزه میمونها و دیدن پیراناهای آدم خوار در درون دومین رودخانه طویل و پرآب دنیا قطعا برای گردشگران هیجان طلب جام جهانی جذاب است . بیهوده نیست که بازدید از این رود در صدر فهرست بیش از 70 درصد گردشگران جام قرار دارد.



5- اپرای آمازون یکی از زیبا ترین ساختمانهای اپرا در دنیا در منطقه مانائوس در منطقه آمازون قرار دارد. این بناب پر بازدید کننده به صورت چند ملیتی ساخته شده و به عنوان مثال وسایل آن از پاریس ،مرمر ایتالیایی ، فلزات انگلیسی و گنبد آن با 36 هزار کاشی کوچک به رنگ پرچم برزیل ساخته شدهاست این اپرا در 1897 با اجرای اپرایی ایتالیایی افتتاح شد.



6- یکی از شگفتی های جهان آبشارهای ایگوازا در مرز برزیل و آرژانتین است . این آبشار از مجموعه چند آبشار در امتداد رود ایگوازا به وجود آمده و به گلوی شیطان معروف است تعداد بازدید کننده این ا/بشارها از آبشار نیاگارا و آنجل کمتر نیست. زیبایی های این منطقه وصف ناپذیر است و گردشگران جام جهانی حتما این بازدید را از دست نمی دهند.



7- مسیح نجات دهنده مجسمه معروف عیسی مسیح در ریو دو ژانیرو است. واقع در قله 700 متری کوه کورکووادو، با یک چشم انداز فراگیر از خلیج Guanabara ، مسیح مجسمه نجات دهنده 39.6 متر ارتفاع دارد و نماد ریو و برزیل است این بنا در ایام جام جهانی بیش از دو میلیون بازدید کننده از داخل و خارج برزیل داشته است.



8- تله کابین کوه کله قندی نیز از جاذبه های تماشاگران فوتبال در شهر ریو است. سوار شدن در تله کابینی که از قله این کوه عجیب و زیبا به سمت ساحل خلیج میرود و دیدن منظره ای کامل از ریو از جذابترین تفریحاتیست که در نظر سنجی از گردشگران جام جهانی در صدر فهرست قرار دارد.

9- بازدیداز شهرهای مستعمراتی اولیندا و اوروپروتو ؛این دو شهر مجموعه از زیباترین چشم اندازهای یک شهر مستعمراتی را ارایه میدهند که بسیاری از گردشگران اروپایی که به تاریخ برزیل علاقه مندند به بازدید از این دو شهر می پردازند.


این دو شهر نیز در مجموع از پر بازدید کننده ترین اماکن برزیل برای ایام جام جهانی است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین