|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۰۱
کد خبر: ۱۹۲۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۰
وظیفه رجیستر کردن گوشی ها برعهده فروشنده است؛ خریدار باید سریال دستگاه را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کند اما درنهایت اگر دستگاهی غیرفعال شد، خریدار باید به استناد فاکتور به فروشنده مراجعه و درخواست حل مشکل کند.
  وظیفه رجیستر کردن گوشی ها برعهده فروشنده است؛ خریدار باید سریال دستگاه را به سامانه همتا اعلام و از رجیستر بودن آن اطمینان حاصل کند اما درنهایت اگر دستگاهی غیرفعال شد، خریدار باید به استناد فاکتور به فروشنده مراجعه و درخواست حل مشکل کند.

دادخواه کارشناس مخابرات با بیان این مطلب در افزود:اگر سیم‌کارت داخلی حتی یک بار به مدت یک ثانیه تا قبل از 14 آذر در دستگاهی قرار گرفته و آنتن شبکه در آن بالا آمده باشد، رجیستراست، ادامه داد: اما برای دستگاه‌هایی که پس از14 آذر به بازار ارائه شده‌اند،به محض این‌که سیم‌کارت را داخل دستگاه قرار می ‌دهید، اگر دستگاه قاچاق باشد، یک پیامک برایتان می‌آید که دستگاه شما تا 30 روز آینده بیشتر فعال نخواهد بود.

البته راهکار دیگری هم وجود دارد که حتی لازم نیست دستگاه آکبند را روشن کنید،این که سریال دستگاهی را که می‌خواهید بخرید و پشت جعبه نوشته شده است قبل از پرداخت وجه، به کد دستوری #7777* بفرستید و سامانه همان لحظه اعلام می‌کند دستگاه رجیستر شده یا قاچاق است.

بنابراین حتی لازم نیست منتظر پیامک باشید.وی با اشاره به گوشی های مسافران گفت: هر دستگاهی که وارد کشور می‌شود،اگر سیم‌کارتش زیرمجموعه رومینگ و برای کشور خودش باشد مشکلی ندارد،اما اگر بخواهد از اپراتورهای داخلی خدمات بگیرد، به صورت پیش‌فرض دستگاهش فقط تا 30 روزکار می‌کند. یک راهکاراین است که مسافر عوارض گمرکی دستگاه را پرداخت یا بعد از 30 روز از سیم‌کارت کشورخودش وخدمات رومینگ بین‌الملل ایران استفاده ‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین