|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۱۹۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴
با این‌که روند فروش فیلم‌های در حال اکران در هفته گذشته تغییر چندان محسوسی نداشت اما استقبال از فیلم تازه اکران شده «آینه بغل» همچنان با استقبال خوبی روبروست.
 از چهارشنبه هفته گذشته یک فیلم جدید اکرانش را در سینماهای کشور آغاز کرد، «حریم شخصی» به کارگردانی احمد معظمی و بازی امیر آقایی، رعنا آزادی‌ور، بهنوش بختیاری  و ... تازه‌ترین فیلمی است که در میان آثار دیگر سینمایی به اکران رسیده تا آخرین روزهای فصل پاییز نیز سالن‌های سینما همچنان میزبان چندین فیلم باشند. «حریم شخصی» در دو روز ابتدایی اکرانش 35 میلیون تومان فروخته است.اما اکران فیلم‌های سینمایی دیگر نیز همچنان ادامه دارد.

رقابت «آینه بغل» با کمدی اکران

روند فروش بیشتر فیلم‌های در حال اکران همچون هفته‌های قبل بود اما اکران «آینه بغل» و فروش خوب این فیلم تنها اتفاق ویژه‌ای بود که سینماها در هفته گذشته شاهدش بودند. استقبال از این فیلم با بازی محمدرضا گلزار، جواد عزتی، یکتا ناصر، نازنین بیاتی همچنان ادامه داشت.

استقبال از این فیلم تا حدی بود که در اولین هفته اکرانش توانست به فروشی بیش از دو میلیارد دست پیدا کند. نکته جالب اینکه برخی فروش خوب این فیلم را بازی جواد عزتی دانسته‌اند. در واقع با توجه به حضور جواد عزتی در دو فیلم «اکسیدان» و «ماجرای نیمروز» که آن دو نیز پیش از «آینه بغل» فروشی خوب را تجربه کردند، او نیز به جمع بازیگران پولساز گیشه اضافه شده است. حال باید منتظر ماند و دید آیا در ادامه، این فیلم می‌تواند رکوردی را در فروش فیلم‌های سال 96 جابجا کند؟

البته ناگفته نماند «خالتور» فیلم کمدی در حال اکران این روزها نیز روند فروش رو به رشد‌تری را به نسبت سایر آثار داشت و نسبت به هفته گذشته حدود یک میلیارد بر رقم فروشش افزوده شد.

روند نه چندان متغیر فروش فیلم‌ها در هفته سوم آذرماه

فروش فیلم سینمایی «قاتل اهلی» در سومین هفته اکرانش روند قابل قبول‌تری را طی کرد و بعد از 23 روز اکران دو میلیارد و 50 میلیون تومان فروخت. استقبال از مستند سینمایی «صفر تا سکو» نیز همچنان در هفته گذشته ادامه داشت و این فیلم در 23 روز اکران 320 میلیون تومان فروخت. رقمی که با توجه به تجربه اکران یک فیلم مستند در سالن‌های سینما که تجربه‌ای نسبتا جدید است چندان بد هم به نظر نمی‌رسد. «صفر تا سکو» به داستان زندگی خواهران منصوریان قهرمانان ووشوکار جهان می‌پردازد. سحر مصیبی کارگردان و طهورا ابوالقاسمی و مهتاب کرامتی نیز تهیه‌کنندگان این اثر هستند. «آذر» اولین ساخته بلند سینمایی محمد حمزه‌ای که نیکی کریمی تهیه‌کننده آن است در دومین هفته اکرانش اما تغییر محسوسی را در روند فروشش نداشت.

سینمای کودک، همچنان در کم رونقی

با توجه به باز بودن مدارس و امید به استقبال دانش‌آموزان از اکران‌ فیلم‌های گروه سنی‌شان در این فصل دو فیلم «شکلاتی» ساخته سهیل موفق و «پینوکیو عامو سردار و رییسعلی» به کارگردانی رضا صافی نیز همچنان فروش چندانی را تجربه نکردند. «شکلاتی» همانند هفته پیشین‌اش مخاطبان را به سالن‌های سینما کشاند و به مراتب اوضاعش از دیگر رقیبش بهتر بود.

فیلم‌هایی که فروش‌شان چندان چنگی به دل نمی‌زد

چهار فیلم «انزوا» و «اشنوگل»، «فهرست مقدس» و «وقتی برگشتم» نیز گیشه پررونقی را تجربه نکردند، البته در این میان فیلم وحید موسائیان(«وقتی برگشتم») اوضاع بهتری را نسبت به سه فیلم دیگر دارد و با وجود گذشت 16 روز از اکرانش تا کنون توانسته بیش از 200 میلیون بفروشد.

رقم فروش فیلم‌های در حال اکران این روزهای سینمای ایران، به علاوه تعداد روزهایی که از اکران آنها می‌گذرد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین